بارزترین علائم اومیکرون / خطر شیوع جدید کرونا در ایام یلدا

ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793775

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه تاج هنوز در کمین است، خاطرنشان کرد: Omicron چهار برابر بیشتر از دلتا مسری است و کسانی که قبلا تاج داشته اند نیز در معرض خطر هستند، بنابراین همچنان باید پروتکل ها و واکسن ها به ویژه دوز تقویت کننده مصرف کنیم. به طور جدی. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: شیوع Omicron و آنچه در ماه گذشته در جهان رخ داد و همچنین مشاهده اولین مورد اثبات شده در ایران نشان می‌دهد که باید تمرکز خود را ادامه دهیم و از تاج غفلت نکنیم. ما در حال حاضر در حال افول هستیم، باید بدانیم که این کاهش ناپایدار است و به دلیل این ویروس و قدرت مسری آن، در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، ممکن است در کمتر از یک ماه به اوج جدیدی وارد شویم.

وی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر اومیکرون ها با ویروس دلتا یکسان نیست، گفت: اما چیزی که در مورد اومیکرون وجود دارد این است که چهار برابر بیشتر از دلتا مسری است و دوم این که کسانی که تاج داشتند دوباره عفونت می کنند. هم مشکل داره و نمیشه گفت چون یک بار مصرف میکنه این دفعه نرمتر میشه به حدی پخش میشه که دو تا سه روزه گزارش میشه.

وی گفت: “و اگر تعداد بیماران افزایش یابد، افراد مبتلا به بیماری زمینه ای و افراد مسن ممکن است در معرض خطر جدی قرار گیرند. البته این نوع درمان مانند درمان کرون است و تاکنون خفیف تر بوده است، اما یک چیزی.” آنچه نگران کننده است تعداد زیاد افراد درگیر همزمان و تعداد بیماران به سرعت در حال گسترش است.

طبرسی گفت: تب، عطسه، گلودرد، آبریزش بینی و درد مفاصل به عنوان علائم اصلی گزارش شده است که البته این عارضه می تواند ریه ها را نیز درگیر کند، بنابراین افراد. حتی اگر دو نوبت مصرف کنند باید برای نوبت سوم اقدام کنند و امروز که وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرد افراد بالای 18 سال سه ماه بعد از نوبت دوم برای آمپول یادآوری مراجعه کنند.

وی در گفت و گو با طبیب گفت: مهم این است که اکنون در شرایط خوبی هستیم اما اگر بخواهیم این شرایط را حفظ کنیم به همت و رعایت توصیه های بهداشتی مردم به ویژه برای فردا نیاز داریم. شب که شب یلدا است، «هدف ما این است که خانواده ها از برگزاری دوره ها و محدودیت های مهمانی پرهیز کنند، داخل خانه نباشند و در صورت اجبار برنامه ریزی حتماً از ماسک و فاصله اجتماعی استفاده کنند زیرا امیکرون به شدت مسری است. داخل ساختمان و در نهایت واکسیناسیون و تزریق تقویت کننده را جدی بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید