ویروس جدید کرونا در کشور آغاز شد/ علائم سویه های جدید کرونا


ساعت: 08:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921208

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه سه سویه جدید کرونا به نام‌های BQ1، XBB و BA2 در جدیدترین بیماران مشاهده شده است، گفت: پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همکاران ما در وزارت بهداشت عصر چهارشنبه دو سویه جدید دیگر را در بین بیماران مشکوک به کووید 19 کشف کردند که تعداد سویه‌های جدید کرونا افزایش یافت. در کشور سه سویه BQ1، XBB و BA2 وجود دارد.

وی افزود: وقتی به نرخ سویه BA5 در اروپا نگاه می کنیم، می بینیم که با شیوع سویه BQ1، میزان انتقال این بیماری افزایش یافته و کشورهایی مانند فرانسه و آلمان به سرعت درگیر این بیماری هستند.

فرشیدی با تاکید بر اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر دلتا است، گفت: مرزها باید به سرعت رصد و بیماران مشکوک شناسایی شوند.

معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت هشدار داد: با توجه به اینکه مدت زیادی از آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا می گذرد و تعداد قابل توجهی از مردم کشورمان دوز سوم و چهارم واکسن را به خود تزریق کرده اند. کرونا در یک تا یک سال و نیم آینده یک اوج تاج جدید داریم.

فرشیدی در عین حال تاکید کرد که پیک جدید کرونا از امروز در کشور آغاز می‌شود و از همه بیمارستان‌ها و کادر درمانی خواستیم که آماده باشند زیرا طی 4 تا 6 هفته آینده این پیک به اوج خود می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: علائم سویه های جدید کرونا به ویژه سویه XBB از شکل کلاسیک تب و سرفه به علائمی مانند مشکلات گوارشی، خستگی و سردرد تبدیل شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: میزان بستری شدن سویه های جدید کرونا در بیمارستان با سویه آمیکرون یکسان است، اما هر چه تعداد بیماران بیشتر باشد، بیشتر است. میزان بستری شدن در بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید