دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به سویه جدید ویروس کرونا


ساعت: 14:44
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920065

معاون درمان وزارت بهداشت بر آمادگی بیمارستان ها برای مقابله با موج جدید کرونا تاکید کرد و گفت: مردم با استفاده از ماسک پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و افرادی که بیش از 6 ماه دوز تقویت کننده دریافت کرده اند باید رعایت کنند. آن را تزریق کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در حال حاضر ویروس کرونا در مناطق شرقی و غربی جهان در حال گسترش است، هرچند در ایران و کشورهای همسایه شرایط مساعد است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویروس در حال گسترش است. درگیر یک موج جدید نباشیم، بنابراین باید دستورالعمل ها و پروتکل ها را به خوبی دنبال کنیم.”

وی با انتقاد از خطر سستی در استفاده از ماسک، افزود: مردم با استفاده از ماسک پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و افرادی که بیش از 6 ماه دوز تقویت کننده خود را پشت سر گذاشته اند به خود تزریق کنند.

کریمی با یادآوری اینکه تولیدکنندگان واکسن بر اساس سویه‌های جدید واکسن تولید می‌کنند، ادامه داد: همه باید آماده مقابله با ورود احتمالی موج کرونا به کشور باشیم، البته نمی‌خواهیم باعث تشویش عمومی و اخلال در کسب‌وکار شویم. از سوی دیگر نباید سهل انگاری و ساده انگاری کرد، زیرا در دنیایی که با ارتباط و رفت و آمد مواجه هستیم، امکان ورود و انتقال ویروس در کشور نیز وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: آیا همین موجی که در آمریکا، اروپا و ژاپن در راه است به ایران هم خواهد رسید یا خیر، زیرا پذیرش واکسیناسیون توسط مردم مصونیت خوبی ایجاد کرده است.

وی افزود: اخباری مبنی بر مناسب نبودن سویه جدید برای واکسن دیده ایم، اما این موضوع تایید نشده است، البته به طور کلی نمی توان آن را تکذیب کرد و امیدواریم با رعایت دستورالعمل ها، واکسن را تزریق کنیم. و با استفاده از ماسک، با مشکل بزرگی مواجه نخواهیم شد.”

کریمی در خصوص کمبود برخی داروها گفت: داروهای کرونا به مقدار کافی در دسترس است و کمبود آنتی بیوتیک با واردات و افزایش تولید جبران می شود و سازمان غذا و دارو نیز سخت تلاش می کند تا کمبود سرم را برطرف کند و بر اساس نظر مسئولان بر این اساس است. کمبود سرم و دارو کاهش یافته و قول داده اند تا دو ماه آینده وضعیت بهبود یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: کشور از نظر وضعیت بیمارستانی و درمانی آمادگی کامل برای مقابله با احتمال ورود سویه جدید به کشور را دارد و از نظر وضعیت داروها، شما ندارید. در زمینه کرونا مشکلی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید