سویه های ویروس کرونا در بدن پنهان هستند


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813022

محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد کروناویروس ها، مانند برخی از عموزاده های ویروسی خود، در کمین بدن انسان هستند و خلاص شدن از شر این ویروس را برای افراد آلوده دشوار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از زمانی که نسخه اصلی ویروس کرونا باعث همه‌گیری جهانی شد، سویه‌های مختلفی پدید آمدند، و واکسن‌ها و درمان‌های آنتی‌بادی علیه برخی از این سویه‌ها مؤثر نبودند.

کاپیل گوپتا، کارشناس ارشد دانشگاه بریستول در بریتانیا گفت: نتایج ما نشان می دهد که ممکن است یک فرد دارای چندین گونه مختلف از ویروس در بدن خود باشد. برخی از گونه ها می توانند از سلول های کلیه یا طحال به عنوان مخفیگاه استفاده کنند در حالی که بدن از خود در برابر ویروس غالب محافظت می کند. این می تواند خلاص شدن از شر ویروس کرونا را برای بیماران کاملاً آلوده دشوار کند.

یک تیم بین المللی از محققان دریافته اند که ویروس می تواند به طور خاص به انواع سلول های مختلف تبدیل شود و ایمنی خود را با همان فرد آلوده تطبیق دهد.

آنها بر روی عملکرد یک کیسه خاص در پروتئین اسپایک کروناویروس تمرکز کردند و به این نتیجه رسیدند که نقش کلیدی در توانایی انتشار ویروس دارد.

محققان دریافته‌اند که پروتئین اسپایک روی ویروس پس از اتصال به اسیدهای چرب تغییر شکل می‌دهد و باعث می‌شود که برای سیستم ایمنی کمتر دیده شود.

انتهای پیام/

منبع: مطبوعات به نقل از مدیسون نت

دیدگاهتان را بنویسید