میزان واکسیناسیون دوز چهارم ویروس کرونا در زنجان فاجعه بار است/ 4 شهر استان زنجان در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار گرفتند.


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890231

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به وضعیت قرمز 4 شهرستان در استان زنجان گفت: درصد واکسینه شدن افراد در دور چهارم فاجعه بود و تنها 2.3 درصد افراد دوز چهارم کرونا را دریافت کردند. واکسن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشود تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان های ابهر، خرمدره، زنجان و ماهنشان در وضعیت قرمز ویروس کرونا و شهرستان های یرود، خدابنده و طارم در وضعیت زرد ویروس کرونا قرار دارند.

وی با بیان اینکه راهی جز ماسک زدن و واکسیناسیون وجود ندارد، تصریح کرد: اگر توجه کنیم رهبر معظم انقلاب حتی در ملاقات دو نفر نیز فاصله اجتماعی را رعایت می کنند و نقاب می زنند، لذا این اقدام ایشان در جامعه اسلامی نمونه است. یک استدلال است بنابراین لازم است مسئولان، نظام و مردم با الگوگیری از مقام معظم رهبری و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: میزان واکسیناسیون علیه کرونا در نوبت اول 94.5 درصد، نوبت دوم 87.5 درصد، نوبت سوم 53.2 درصد و نوبت چهارم فاجعه و 2. 3 درصد از ساکنان این استان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 83 مرکز بهداشت شهری و 453 مرکز بهداشت روستایی آماده تزریق واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: طی چند روز گذشته 16 نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و در حال حاضر 161 نفر در بیمارستان بستری هستند. و بیشتر این افراد واکسینه نشده اند.

تقیلو با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: درگیری با ویروس کرونا نه تنها جان مردم و افراد جامعه را به خطر می اندازد، بلکه اثرات منفی بر اقتصاد جامعه، غیبت و سایر مسائل دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید