عمق فاجعه امیکرون یک سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان است/خانواده ها باید تمام علائم سرماخوردگی در کودکان را جدی بگیرند.


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813304

علی ضامن صالحی فرد با بیان اینکه بیماری عروق کرونر چند قسمت از بدن را درگیر کرده است، گفت: باخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی ضامن صالحی فرد متخصص اطفال در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: کودکان با ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب می توانند در سه مرحله دچار علائم شوند.
وی افزود: در مرحله اول کودک علائم خفیفی شبیه سرماخوردگی را نشان می دهد، اما این علائم را نباید با سرماخوردگی اشتباه گرفت چرا که در حال حاضر سویه omicron سویه غالب در کشور است و همه علائم مرتبط است. از این نوع برای اثبات خلاف آن.”
این متخصص اطفال ادامه داد: اولین نشانه های امیکرون در کودکان آبریزش بینی، عطسه، سرفه، گلودرد و درگیری اندام فوقانی است، زیرا علائم آن خفیف است و والدین اغلب نسبت به آن بی توجهی می کنند که باعث می شود دیر به پزشک مراجعه کنند. از دست دادن. عصر طلایی برای درمان نوزاد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب
صالحی فرد گفت: در مرحله دوم بیماری می تواند خود را به صورت علائم گوارشی، تهوع، اسهال و استفراغ نشان دهد. اگر کودک این علائم را نشان دهد، قطعا بیماری عروق کرونر قلب است و بدتر می شود. توصیه می شود والدین کودک خود را سریعتر نزد پزشک ببرند زیرا علائمی مانند اسهال و استفراغ می تواند تعادل فیزیولوژیکی املاح را به هم بزند و فرد دچار کم آبی و مشکلات الکترولیتی شود.
وی خاطرنشان کرد: مرحله سوم بیماری زمانی است که کودک تب طولانی دارد، دیگر بازیگوش نیست، ضعیف و بی حال است و حتی ممکن است تشنج و مرگ داشته باشد.
این متخصص اطفال توصیه می کند: والدین با اولین علائم سرماخوردگی که در فرزندان خود مشاهده می کنند باید به پزشک مراجعه کنند و خوددرمانی نکنند.
صالحی فرد افزود: در این مدت سه کودک فوتی داشته ایم که دو مورد هشت ماهه و یک کودک سه ساله، یک کودک هشت ماهه در لردگان، دیگری در گوجان و یک کودک سه ساله بوده است. -کودک قدیمی در اسکله بلوط. اثر تاج را از دست دادند.
وی اذعان داشت: کودک هشت ماهه ای که در شهرستان لردگان بر اثر بیماری ایمیکرون جان خود را از دست داد بر اثر اسهال و استفراغ دچار کم آبی و خونریزی شد و سپس جان باخت.
صالحی فر گفت: بیماری عروق کرونر قلب چندین قسمت از بدن را درگیر می کند. قلب از دست می دهد.
وی اذعان داشت: کودک هشت ماهه دیگری که بر اثر ابتلا به آمیکرون جان خود را از دست داد بر اثر تب بود که از بیمارستان لردگان به بیمارستان هاجر شهرکرد اعزام شد اما بر اثر عارضه خفیف حنجره جان باخت.
صالحی فر گفت: مورد بعدی کودک دو ساله ای بود که فاز اولیه اش شبیه سرماخوردگی، مشکلات گوارشی و به دنبال آن تب و تشنج بود که به مطب مراجعه و اقدامات اولیه را انجام داد و سپس به بیمارستان هاجر اعزام شد اما به دلیل اینکه وقتی دیر رسید پیشرفت کرد و مرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 155 نفر در بیمارستان بستری هستند که مجموعا بزرگسالان و کودکان هستند و تاکنون 51 مورد فوتی آمیکرون در این استان داشته ایم.
صالحی فر با اذعان به اینکه 20 درصد مبتلایان را کودکان تشکیل می دهند، گفت: با توجه به شیوع و انتقال سریع این بیماری همه اعضای خانواده به این بیماری مبتلا هستند.
وی در پایان تعداد مبتلایان به ایمیکرون در این استان را زیر یک درصد و در کشور بین سه تا پنج درصد اعلام کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید