سرخک با علائم سرماخوردگی شروع می شود / والدین کودکان را واکسینه می کنند


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819987

فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: علائم سرخک در ابتدا بسیار شبیه سرماخوردگی و آبریزش بینی، سرفه و… است. با تب ظاهر می شود.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خسروی فوق تخصص عفونی و گرمسیری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی خاطرنشان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که عمدتاً بر بثورات پوستی و تب تأثیر می گذارد.
وی با بیان اینکه فرد مبتلا به سرخک ابتدا تب می کند و از روز سوم و چهارم به بعد جوش های پوستی روی بدن و صورت ظاهر می شود، بیان می کند: علائم سرخک در ابتدا بسیار شبیه به سرماخوردگی و آبریزش بینی، سرفه و… و غیره با تب همراه است.
خسروی گفت: افرادی که ایمن نیستند و واکسن سرخک نزده اند مستعد ابتلا به سرخک هستند اما افرادی که مبتلا به سرخک شده اند یا واکسینه شده اند نگران ابتلا نباشند زیرا احتمال ابتلا این افراد بسیار کم است.
این فوق تخصص گرمسیری و عفونی در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است کودکان زیر پنج سال واکسن را در زمان مناسب دریافت کنند.
وی تاکید کرد: سرخک به دلیل سفرهای بی رویه از کشورهای همسایه وارد ایران شد اما تاکنون مواردی از این بیماری را در مطب خود مشاهده نکرده ام و آمار دقیقی از آن در استان ندارم.
خسروی ادامه داد: هر بیماری ویروسی اگر در فرد مبتلا به نقص ایمنی رخ دهد ممکن است با خطر مرگ همراه باشد اما در افراد دارای بدن مقاوم مشکلات زیادی ایجاد نمی کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید