والدین باید کودکان خود را در برابر سرخک واکسینه کنند


ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820245

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه از تمامی شهروندان اعم از ایرانی و غیر ایرانی خواست برای تکمیل برنامه واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال خود که واکسیناسیون آنها انجام شده است به مراکز بهداشتی درمانی و مراکز بهداشتی درمانی سطح شهر مراجعه کنند. به تعویق افتاد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی پارسا در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با هشدار نسبت به افزایش خطر ابتلا به سرخک در شاهین شهر و میمه گفت: با توجه به وضعیت سرخک در کشور همسایه، همه شهروندان این شهرستان فارغ از ملیت و ملیت خواهان به تعویق انداختن واکسیناسیون کرونا در صورت داشتن فرزند زیر 5 سال هستند. حتما برنامه واکسیناسیون سرخک فرزندتان را تکمیل کنید و به مراکز بهداشتی از جمله مراکز بهداشتی درمانی شهرها و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: سرخک یک بیماری ویروسی قوی است. سرخک مسری ترین عامل عفونی شناخته شده است، بنابراین اگر فرد مبتلا به سرخک در اتاقی حبس شود و بعد از 10 دقیقه اتاق را ترک کند، اگر فردی که ایمنی کافی ندارد پنج دقیقه بعد وارد اتاق شود، باز هم می تواند باشد. مریض.”

وی به همه والدین دارای کودکان زیر 5 سال توصیه کرد: به خاطر داشته باشید که کودکان زیر 5 سال خود را در برابر سرخک واکسینه کنید و تنها کودکانی که واکسن سرخک دریافت نکرده اند برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.


* هشدار وزارت بهداشت

وزارت بهداشت همچنین در اطلاعیه ای با هشدار نسبت به شیوع سرخک در کشور گفت: اگرچه کشورمان گواهی حذف سرخک محلی را دریافت کرده است، اما این بیماری در کشور ما به دلیل واکسیناسیون ضعیف در کشورهای همسایه به ویژه به وفور دیده می شود. افغانستان و پاکستان.

از این رو، با توجه به شیوع گسترده این بیماری در افغانستان، والدین فرزندان خود که پروسه واکسیناسیون امام را تکمیل نکرده اند، باید به مراکز صحی سراسر کشور مراجعه کنند.

واکسن سرخک که به عنوان واکسن سه گانه MMR شناخته می شود، یک واکسن ترکیبی سرخک، سرخجه و اوریون است که به ترتیب دو بار به کودکان ۱۲ و ۱۸ ماهه تزریق می شود.


علائم رایج سرخک

ناطقیان فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان گفت: علائم سرخک در ابتدا به صورت سرماخوردگی ظاهر می شود و شامل سرفه، آبریزش بینی و آبریزش بینی است که به تدریج با تب همراه است و به دنبال آن یک سری ضایعات در دهان و دهان کودک ایجاد می شود. علائم پوستی بیماری از سوم تا چهارم بیماری شروع می شود.

وی گفت: گروه های عفونی کودکان حساس و در معرض خطر سرخک، نوزادان و نوجوانان هستند. سپس روی بازوها و پاها ظاهر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید