عضو کمیته علمی کرونا: کارشناسان توصیه می کنند که کودکان در صورت واکسیناسیون والدین خود با خیال راحت واکسینه شوند

عضو کمیته علمی کرونا: کارشناسان توصیه می کنند که کودکان در صورت واکسیناسیون ایمن واکسینه شوند

روزنو: محمد وویگانی ، عضو کمیته علمی ایالت تاج ، با اشاره به احتمال وجود ششمین اوج بیماری در روزهای آینده و انتقاد از بسیاری از نهادهای تصمیم گیر در رابطه با حکومت تاج ، همچنین از سرگیری مدارس گفت: والدین ؛ به این معنی که کودکانی که توسط والدین خود واکسینه شده اند ، برای رفتن به مدرسه ایمن شناخته شده اند.

محمد وجگانی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون تاج هنوز به حد مطلوب 80 درصد نرسیده است ، در مورد بازسازی مدارس گفت: “ما به دلیل سیاست های مشترک موجود از بازگشایی اجتناب ناپذیر هستیم. بنابراین ، حکومت هوشمند باید با ملاحظات ویژه برای هر مدرسه ، منطقه و شهر شکل بگیرد و در عین حال رنگ منطقه نیز در تصمیم گیری اهمیت دارد. بنابراین ، زمان بازگشایی ، نحوه انجام آن و غیره باید به مدیریت خرد منطقه مربوطه واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه نمی توان کل کشور را یکجا اداره کرد ، افزود: نمی توان گفت که مدارس در همه مناطق مجبور به باز یا بسته شدن می شوند. باید فاصله هایی از نظر نحوه برگزاری کلاس های حضوری وجود داشته باشد و استفاده از ماسک باید اجباری باشد. مواد شوینده مناسب برای شستن دست ضروری است. زیرا دست های آلوده می توانند منبع انتقال بیماری باشند. همچنین نظارت بر افراد آلوده و افرادی که با آنها تماس می گیرند بسیار مهم است. یعنی اگر خانواده ای مریض شوند ، از فرستادن فرزندان خود به مدرسه خودداری می کنند و اگر معلم بیمار شود ، برای تدریس به مدرسه نمی آید.

این متخصص ایمنی ادامه داد: “پیشنهاد متخصصان برای بازسازی مدارس این است که والدین واکسینه شوند. به این معنی که کودکانی که توسط والدین خود واکسینه شده اند ، برای رفتن به مدرسه ایمن شناخته شده اند.

وی در مورد سیستم مدیریت هوشمند کرونا گفت: در این مورد ، در آخرین جلسه کمیته علمی ، اساتید اطلاعات خود را ارائه کردند و مقرر شد این پروژه به صورت پایلوت در 3 استان قزوین ، آذربایجان غربی و کردستان اجرا شود. اما چون ما نهادهای تصمیم گیری زیادی داریم و گاهی هماهنگی های لازم صورت نمی گیرد، می بینیم قبل از اینکه نتیجه یک اقدام ملی تایید شود، در جای دیگری تصمیم گیری می شود و اقدام می شود که این مغایرت در تصمیم گیری ها و اقدامات انجام می شود. اگر به یک دولت واحد دست یابیم و در همه مسائل یک نهاد تصمیم گیری جامع نداشته باشیم، متأسفانه نه تنها بر مشکل فائق نخواهیم آمد، بلکه اقدامات ضد و نقیض و خنثی کننده ای از سوی دستگاه های مختلف صورت خواهد گرفت. مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

یکی از اعضای کمیته علمی ایالت تاج گفت که کنترل هوشمند نکات و ملاحظات خاصی دارد. اما ممکن است درست نباشد که بخواهیم در شرایط کنونی 100٪ به این سیستم وابسته باشیم. اما در هر صورت ، این یک گام به جلو است و ما باید وارد این مسیر شویم تا نقاط قوت و ضعف برنامه را ببینیم و به آرامی مشکلات احتمالی را اصلاح کرده و این سیستم هوشمند را ارتقا دهیم. هنوز هیچ طرح آزمایشی و هیچ نتیجه منتشر شده ای وجود ندارد که بتواند کشور را قادر سازد تا بر اساس آن تصمیم گیری کند و تصمیمات در حال انجام بر اساس مسائل دیگر احتمالاً اتخاذ می شود.

وی همچنین بر لغو دورکاری در استان تهران تاکید کرد: در این مورد باید نکات مختلف را با هم در نظر گرفت. حمل و نقل عمومی ناسالم است و مترو و اتوبوس های محلی آسیب پذیر هستند. حذف دورکاری می تواند گام به گام و با یک سیاست متعادل تر انجام شود ، اما در هر صورت روش فعلی اعلام خطرات و نگرانی های جدی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اجتناب از عجله در تصمیم گیری در اداره تاج ، گفت: مردم باید وظیفه شناس باشند و اگر بیماری دارند یا حتی به بیماری مشکوک هستند ، نباید به نام خدا و بشریت در جامعه حضور داشته باشند. تا دیگران را آلوده نکنیم. . “

ویگانی در مورد وضعیت تاج در روزهای آینده تصریح کرد: پیش بینی ها اوج بعدی را در هفته های آینده نشان می دهد. نکته مهمی که می‌تواند عاملی برای کنترل و بهبود شرایط باشد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع این ویروس است و امید است در شرایط بد، اوج ششم رخ ندهد. احترام به سلامت شخصی به وجدان و آگاهی عمومی افراد بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید