کودکان اصفهانی در معرض خطر سرخک / واکسینه نشده نباید مجددا واکسینه شوند


ساعت: 07:54
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821593

مسئول بیماری های عفونی مرکز بهداشت اصفهان:

رئیس بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: وزارت بهداشت نسبت به شیوع سرخک و پیشگیری از شیوع سرخک در افغانستان و هجوم اتباع افغانستانی به کشورها و شهرهای مختلف هشدار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص شیوع بیماری سرخک گفت: از ابتدای سال تاکنون موردی در اصفهان نداشتیم اما با توجه به شیوع سرخک در افغانستان و هجوم اتباع افغانستانی به کشورها و شهرهای مختلف، وزارت بهداشت نسبت به شیوع و پیشگیری از سرخک هشدار داد و گفت: همکاران ما در حال رصد هستند و در صورت مشاهده موردی بلافاصله درمان را آغاز می کنیم.

رئیس بیماری های عفونی مرکز بهداشت اصفهان افزود: سرخک یکی از بیماری های کودکان است و معمولاً به گروه سنی زیر 5 سال سرایت می کند، این بیماری به صورت نوک پستان قرمز رنگ در صورت، بدن و اندام کودکان مشاهده می شود. .

وی گفت: اما در گذشته سرخک یک بیماری شایع بود و محدود به کودکان نمی شد، اما با گسترش واکسیناسیون کودکان، اکنون نزدیک به 20 سال است که ابتلا به سرخک در ایران و اصفهان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

فدایی گفت: “واکسن سرخک به کودکان 12 و 18 ماهه همراه با واکسن سرخجه و اوریون انجام می شود. حدود 98 درصد از مردم ایران فرزندان خود را به موقع واکسینه کرده اند و اگر کسی اکنون فرزندان خود را به موقع واکسینه نکرده باشد.” مرکز بهداشت در نزدیکی محل زندگی خود و فرزندان خود را واکسینه کند، اما نیازی به واکسینه شدن مجدد ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با شیوع این بیماری تاکنون موردی در استان شناسایی نشده است. اما به دلیل وضعیت افغانستان، واکسیناسیون در آن کشور مختل شده است و سرایت اتباع افغانستان به کشورهای دیگر می تواند باعث شیوع این بیماری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید