سالونو با 26 درصد هموطنان واکسینه نشده چگونه تحویل می شود؟ / استرس از ساعت صفر; عید دیدنی با جماعت واکسینه نشده!


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814862

سخنگوی کمپین تاج ملی امروز اعلام کرد که 26 درصد از هموطنان ما در برابر تاج و سویه های آن واکسینه نشده اند. اما شواهد نشان می دهد که با کنترل نسبی کرونا، تعداد زیادی از هموطنان قصد برگزاری مراسم نوروزی و سفر در این ایام را دارند. آیا احتراق مجدد تاج وجود نخواهد داشت؟ و آیا می توان از راهکارهای اعلام شده برای جلوگیری از سفر مجموعا 26 درصد از واکسینه نشده ها استفاده کرد؟

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ الحمدلله والمانا پس از دو سال بی خانمانی اجباری و قرنطینه اجباری، در روزهایی که دومین سال اپیدمی به پایان رسید و کشور وارد سومین سال این طاعون نوپا شد، وضعیت بهداشت و درمان مردم خوب است و شرایط در سال های گذشته فقط روستا بود. امسال به طور قابل توجهی به پایان رسید. این بدان معناست که بر خلاف دو سال گذشته، هموطنان می توانند در تعطیلات نوروزی به آنجا مراجعه کنند و آن دسته از بستگانی که همواره از محدودیت های سفر در سال های گذشته گلایه مند بوده اند، می توانند برای سفر به سالونو برنامه ریزی کنند.

این در حالی است که اگر آن دسته از شهروندانی که به دلیل موج رسانه های معاند نسبت به واکسیناسیون تردید داشتند، اندکی به این موضوع فکر می کردند، بدون شک پیش از آن رقم به سفر و رفع محدودیت ها منجر می شد. اما وقتی دشمن با وجود سبد کواکس محدودیت هایی مانند محدودیت دارویی و سختی تهیه واکسن را دید، دولت سیزدهم واردات واکسن را در عرض یک ماه و نیم به ده ها میلیون رساند و همین بازی را شروع کرد و با این بازی جدید شعار دادند. شعار خرید واکسن «و جریان پیدا کردند، این بار در یک دوره صد و هشتاد درجه ای علیه واکسن قیام کردند.


8f97ba44 0896 4d73 afa8 ea54a8ceece9 خبر خاکستری

اما نگران کننده آماری است که صبح امروز سخنگوی ستاد مبارزه با تاج و تخت کشور اعلام کرد که هموطنان واکسینه شده طبق جدول سنی اعلام شده 26 درصد کل جمعیت کشور هستند.


دکتر عباس شیراوون سخنگوی ستاد تاج و تخت کشور صبح امروز 20 اسفند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنوز 26 درصد جمعیت کشور واکسینه نشده اند، گفت:

شیروان گفت: در مجموع 26 درصد از جمعیت کشور اعم از کودکان زیر 12 سال و سایر گروه های هدف به هیچ وجه واکسینه نشده اند که می تواند برای این قشر بسیار خطرناک و در واقع هشدار دهنده باشد.

اما بر اساس آمارهای فعلی 91 درصد از جمعیت هدف اولین دوز واکسن کراون را دریافت کرده اند که آمار نسبتا خوبی از این نظر است، اما برای اطمینان از ایمنی بیشتر باید در دوز دوم و سوم به چنین آماری برسیم. جامعه باش


30c98b7b 261d 4e1a 9763 637942612f91 خبر خاکستری

آخرین آمار وزارت بهداشت با تایید ادعای شیواژن نشان می دهد که از ابتدای واکسیناسیون تاکنون 63 میلیون و 149 هزار و 233 نفر نوبت اول، 55 میلیون و 753 هزار و 546 نفر نوبت دوم و 23 میلیون و 981 هزار و 558 نفر نوبت اول را دریافت کرده اند. واکسن تاج تزریق شد و تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 142 میلیون و 884 هزار و 337 دوز رسید.

اما مهم ترین خطری که نه تنها می تواند نوروز را تلخ کند و خاطرات ناخوشایندی از آن به جا بگذارد، موضوع واکسیناسیون شهروندان است که گروه 26 درصدی را تشکیل دادند که سخنگوی ستاد ملی تاج و تخت به آن اشاره کرد.


در این مقاله دو نکته لازم است به این دسته از شهروندان پرداخته شود.


اولین: این دسته از شهروندانی که از واکسینه شدن خودداری کرده اند، می توانند تا آخر وقت واکسینه شوند. حتی اگر اولین دوز را تزریق کنند تا محاصره تنگ شود و تاج محدود شود و زودتر این بیماری مهلک ریشه کن شود. در حالی که افرادی که با دوز اول یا دوم واکسینه شده اند، تزریق دوز دوم یا تقویت کننده بسیار آسان تر و پیشگیرانه تر است!


314f49d1 fbc3 432e 916e 8fe9ff494f05 خبر خاکستری


دومین: به گفته وزیر کشور برای سفر به نوروزی یا کارت دیجیتالی واکسیناسیون یا کارت آزمایش PCR نیاز است. با این حال این سوال مطرح می شود که برای تشخیص یک چهارم هموطن واکسینه نشده از سایر افرادی که واکسینه شده اند چه مقدار نیروی کار باید استخدام شود؟ و به طور کلی چرا باید چنین انرژی و هزینه ای صرف افرادی شود که به واکسیناسیون خوشبین نیستند؟ در عین حال، سازمان جهانی بهداشت و همه متخصصان علوم آزمایشگاهی و بیماری‌های عفونی معتقدند که راه درمان، پیشگیری از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسن‌ها است. اما آیا این همه احترام به افرادی که نسبت به واکسن بدبین هستند ظلم به سایر افرادی نیست که هر چه زودتر وظیفه اجتماعی خود را انجام داده اند؟


dfa497d4 58d4 49ba a9b3 042f34912484 خبر خاکستری


سوم: بر اساس آخرین آمار منتشر شده، بسیاری از کودکان و نوجوانان به شیوع سویه اومیکرون مبتلا شده اند. با این حال، بسیاری از خانواده ها، به ویژه آنهایی که دانش آموز در سن مدرسه دارند، هنوز واکسینه می شوند، اگرچه آنها از ریشه و اهمیت Omicron در گنجاندن این گروه سنی آگاه هستند و فرزندان خود را ملزم به حضور در مدرسه و کلاس های مستقیم می کنند. به فرزندان خود بی توجهی می کنند.


48c25aa3 e153 439b a8b1 634e978e9e6f خبر خاکستری

اما آمار دقیقی برای گروه سنی کودکان و نوجوانانی که به دلیل عدم تزریق واکسن به اومیکرون مبتلا شده و حتی جان خود را از دست داده اند در دسترس نیست. اما این حادثه تلخ برای آن دسته از شهروندانی که قصد سفر در ایام نوروز 1401 را دارند می تواند آیینه ای باشد تا یاد بگیرند که اگر با واکسیناسیون یا سهل انگاری در واکسیناسیون فرزندان خود مخالفت نکنند، نه تنها نوروز بلکه برای آینده ای تلخ نیز تصمیم می گیرند. خود و خانواده هایشان


اخرین حرف؛ عقل سلیم حکم می کند که حتی در بدبینانه ترین حالت ممکن، با چند پزشک و متخصص علوم آزمایشگاهی در مورد کارهایی که باید و نباید انجام دهید و همچنین جبر و مرجعیت در مورد واکسیناسیون مشورت کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام یک بیشتر انجام می شود. روزهای خوب برای نوروز برای خودت و هموطنانش این را فهمیدند.


ae7906e9 265f 484a 8596 b076e2e731d7 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید