90 درصد بیماران مبتلا به سویه ایمیکرون واکسینه نشده اند / برای مهار ایمیکرون باید بار سوم تزریق شود.


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1806966

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

این ذینفع با بیان اینکه 90 درصد بیماران مبتلا به سویه ایمیکرون واکسینه نشده اند، خاطرنشان کرد: تنها 25 درصد از جمعیت دانشگاه های شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه واکسن دور سوم تاج را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر الهام بهرهمند، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت و گو با صبح توس; وی گفت: قطعا مقابله با شیوع ویروس کرونا مستلزم مشارکت بیشتر انسان با دریافت نوبت سوم است و با توجه به روند رو به رشد بیماران مبتلا به امیکرون، مردم باید بدانند که دریافت واکسن به نفع خود و اطرافیانشان است.

وی افزود: هرکسی علاوه بر حفظ جان خود در قبال دیگران نیز مسئول است و نباید با واکسینه نشدن جان خود و دیگران را به خطر بیندازد.

این ذینفع ضمن دعوت از مردم برای دریافت واکسن عروق کرونر در اسرع وقت به ویژه برای بار سوم، گفت: افراد مبتلا به عروق کرونر می توانند پس از چهار هفته بهبودی و رفع علائم واکسن خود را دریافت کنند.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پایان واکسیناسیون، گفت: ان شاء الله تعجیل کند.

افزایش تعداد بیماران عروق کرونر در تربت حیدریه / بستری شدن 111 بیمار عروق کرونر در بخش مراقبت های ویژه 9 فوت در هفته گذشته

دکتر بهرهمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدری افزود: آمار بیماری های عروق کرونر قلب در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه نگران کننده است. در حال حاضر 111 بیمار در 19 بخش کووید بستری هستند.

وی گفت: بخش های نگهداری روز نهم و امام حسین (ع) در آمادگی کامل است و در این مدت 111 بیمار در بخش های عروق کرونر بستری شده اند.

این ذینفع گفت: متاسفانه در این مدت 9 بیمار نیز جان خود را از دست دادند. دوستت دارم.

وی افزود: 4 بیمارستان، 97 مرکز درمانی، 19 هزار و 115 مرکز اورژانس، 18 مرکز بهداشت شهری و 145 مرکز بهداشت روستایی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه به مراجعین و بیماران خدمات رسانی می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با پوشش سه شهرستان تربت حیدریه، مهلات و زاوه به بیش از 368 هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید