نکته قابل توجه حمله بعدی تاج به افرادی است که واکسینه نشده اند/ 53 درصد از جمعیت استان کرمان واکسیناسیون خود را انجام داده اند.

ساعت: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784108

سعید صحبتی گفت: در حال حاضر 76 درصد جمعیت استان نوبت اول و حدود 53 درصد از دو نوبت واکسیناسیون را دریافت کرده اند، اما پس از آن می توان اثرات موثر ایمنی جمعی را در جامعه مشاهده کرد و مطمئن بود که گردش ویروس مختل شده است. به دلیل واکسیناسیون. “حداقل دامنه واکسیناسیون می تواند به 85٪ برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمند، اگرچه به تازگی از موج پنجم بیماری عروق کرونر عبور کرده ایم، اما زمزمه هایی مبنی بر ورود به موج ششم شنیده می شود.

دکتر سعید صحبتی، مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص بیماری عروق کرونر قلب در استان کرمان گفت: علیرغم اینکه موج پنجم بیماری عروق کرونر قلب را پشت سر گذاشته ایم، شرایط ما در استان کرمان است. عادی نیستند.”

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شهر در استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند و سه شهر بزرگ و پرجمعیت شامل کرمان، سیرجان و رفسنجان به رنگ نارنجی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی دو هفته اخیر شاهد افزایش جزئی در تعداد بیماران سرپایی و عروق کرونر بوده ایم که افزایش نگران کننده ای است و در صورت ادامه این روند باید گفت که مراحل از موج ششم این بیماری نزدیک‌تر هستند.»

صحبتی تصریح کرد: در برخی شهرستان ها از جمله سیرجان افزایش بستری ها بسیار نگران کننده شده است.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه در بحث واکسیناسیون همه اقدامات را فراهم کرده ایم، اما در شهرستان های استان انواع واکسن با برندهای مختلف ارائه می شود و متقاضیان حق انتخاب نوع واکسن دریافتی را دارند، اما در در روزهای اخیر شاهد کاهش واکسیناسیون هستیم.«بیشتر مشتریان کسانی هستند که برای بار دوم با واکسن خود مراجعه می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از جمعیت کرمان هنوز نوبت اول را دریافت نکرده اند. این افراد باید بدانند که قطعاً بیشتر در معرض این بیماری و خطر موج بعدی تاج هستند و برای افرادی است که تاکنون موفق به واکسن زدن نشده اند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر 76 درصد جمعیت استان اولین دوز و حدود 53 درصد از هر دو مورد واکسن دریافت کرده‌اند، اما گاهی اوقات می‌توان آثار ایمنی جمعی را مشاهده کرد. در جامعه اطمینان حاصل شود که گردش ویروس به دلیل واکسیناسیون مختل شده است، به طوری که حداقل پوشش با واکسیناسیون به 85 درصد برسد.

صحبتی تصریح کرد: ایمنی به این معناست که فرد هر دو بار واکسینه شده باشد و حداقل دو هفته از دریافت هر دو واکسن می گذرد تا ایمنی لازم و کافی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: از افرادی که هنوز اقدامی برای واکسیناسیون بیماری عروق کرونر قلب انجام نداده اند و یا یک نوبت انجام داده اند، می خواهیم اما از نفر دوم با وجود گذشتن زمان اما اقدامی نکرده اند، هر چه سریعتر واکسیناسیون خود را تکمیل کنند. -به زودی تا آنجا که ممکن است. ” و ایمنی کامل قبل از اینکه موج بعدی بیماری به جامعه برسد.

صحبتی بیان کرد: علیرغم اینکه در برخی استان ها روند کاهشی در بیماری عروق کرونر قلب را شاهد هستیم، اما در استان کرمان و برخی دیگر در دو هفته اخیر شاهد افزایش این بیماری بوده ایم که نگرانی ما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما باید تنها راه برای جلوگیری از شروع موج بعدی این است که افراد ابتدا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: متأسفانه شاهد کاهش رعایت رویه های بهداشتی از سوی مردم هستیم که رعایت این رویه ها به حدود 40 تا 50 درصد می رسد در حالی که مراحل این بیماری بیش از هر زمان دیگری به ما نزدیک شده است.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص نوبت سوم کرونا گفت: افرادی که نوبت اول و دوم واکسن سینوفر، برکت یا بهارات را دریافت کرده‌اند و بالای 60 سال سن دارند نیز 4 نفر هستند. چند ماه تا دوز دوم واکسن فاصله دارد. «آنها قبلاً دوز سوم را برای تقویت سطح ایمنی خود دریافت کرده اند که ممکن است مشابه واکسن قبلی یا واکسن آسترازنکا باشد، در حالی که این گزینه اکنون در تمام مراکز واکسیناسیون استان کرمان موجود است. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید