جزییات جریمه خودرو برای افرادی که واکسینه نشده اند

جزییات جریمه خودرو برای افرادی که واکسینه نشده اند

روز جدید دبیر کمیته تامین اجتماعی و انضباطی ستاد تاج در پاسخ به این سوال که چرا دیگر نمی توان مانند گذشته محدودیت های شدید تاج را اعلام کرد، جزئیات جریمه خودروی افراد واکسینه نشده را تشریح کرد؟

حسین قاسمی در جلسه هماهنگی طرح های حرکتی ویژه نوروز 1401 که صبح امروز در شهرستان آزمایش برگزار شد، گفت: در اپیدمی تاج اسفند 98 سه دوره فرضی را پشت سر گذاشتیم که البته حدود یک ماه پیش تاج برای ورود به کشور، سازمان پدافند غیرعامل نیز جلساتی در این زمینه برگزار کرد. اما اولین دوره زمانی آغاز شد که اولین مورد بیماری عروق کرونر قلب در اسفند 1377 تشخیص داده شد و می توان گفت تا آبان ماه سال 1389 ادامه داشت و در این مدت اقدامات و محدودیت ها را به صورت موردی و به دلیل عدم وجود خود پیگیری کردیم. اطلاعات در مورد تاج و نحوه برخورد با این اقدامات، چندان جامع و واضح نبود.

وی افزود: سپس طرح محدودیت های هوشمند اجرا شد که یک سری محدودیت ها بر اساس رنگ شهرها معرفی شد. همانطور که می دانید رنگ این شهرها در ابتدا سه نوع بوده و بعدها به چهار رنگ افزایش یافته است. در این دوره محدودیت های کرونری در پنج سطح برای فعالیت های صنفی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و غیره اتخاذ شد. دوره سوم دوره ای است که از سامانه هوشمند برای این منظور استفاده کردیم و مبنای ما استعلام واکسیناسیون انسان ها و ابتلای آنها به کد ملی است.

قاسمی گفت: سامانه مدیریت اطلاعات هوشمند هوشمند کرونا با ظرفیت معاونت علمی و شرکت های دانش بنیان ساخته شده است و حقوق ما در گرو واکسیناسیون و مریض نبودن مردم است.

دبیر کمیته تامین اجتماعی، تامین اجتماعی و انضباطی ستاد کرونا گفت: در رابطه با سفرهای نوروزی، طرح ابتدا بر اساس تزریق دو دوز واکسن کرونا بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند. واکسن سه ماهه باید نوبت سوم را دریافت کند.

وی افزود: بر این اساس در فاز اول بر اساس اطلاع رسانی دوستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاعاتی که شامل 1700 دوربین بین شهری و 127 دوربین شهری است ملاک عمل قرار می گیرد.

قاسمی با بیان اینکه طبق آمار به طور متوسط ​​85 درصد از جمعیت هدف کشورمان دوز اول و دوم واکسن کراون را دریافت کرده اند، گفت: این آمار شامل 91 درصد نوبت اول و حدود 85 درصد دوز دوم و افراد می شود. آنها باید واکسن خود را تزریق کنند. ملاک ما محدودیت شماره ثبت سفر است و کاری به مسافر نداریم. یعنی اگر فردی که پلاکش ثبت نشده دوز دوم یا سوم واکسن خود را تزریق نکرده باشد و تردد او توسط دوربین ثبت شود، به ازای هر 24 ساعت تردد یک میلیون تن جریمه برای شماره ثبتی که به نام او است. کد ملی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: طبق آمار ما حدود 6 تا 8 میلیون نفر در برابر کرونا واکسینه نشده اند. وی ادامه داد: البته برخی از این آمارها مربوط به کودکان و دانش آموزان است، اما برآوردهای ما نشان می دهد که بین 1.5 تا 2 میلیون شماره ثبتی در واقع مالکان خودرو واکسینه نشده اند و قصد داریم با تبادل اطلاعات در بستر این خودرو، این خودروها را جریمه کنیم. system.دیگر خودروها مشکل ترافیکی ندارند و همانطور که گفتم خودروهایی که شماره آنها برای واکسیناسیون تایید نشده باشد جریمه می شوند.

قاسمی با بیان اینکه چرا محدودیت های تاج در ایام نوروز مانند سال 1399 و 1400 اعمال نشد، گفت: به چند دلیل قادر به اعمال این محدودیت ها نیستیم. اول اینکه مردم دیگر مثل گذشته مقاوم نیستند و دو سال را در زندان سپری کردند. از سوی دیگر، 85 درصد از جمعیت ما واکسن کراون را دریافت کرده اند که باید به آنها امکان زندگی عادی و البته رعایت پروتکل ها را بدهد.

وی افزود: البته در ستاد مرکزی کرونا این احتمال وجود دارد که با اوج جدیدی از بیماری مواجه شویم و به همین دلیل مردم نباید کرونا را عادی کرده و او را دست کم بگیرند. بنابراین، رعایت پروتکل ها همچنان مورد تاکید است و باید اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید