محدودیت خدمات برای افرادی که واکسینه نشده اند در هفته های آینده

ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790087

استاندار تهران گفت: ظرف 10 روز آینده با سیستم مهار عروق کرونر از ارائه خدمات به افرادی که واکسینه نشده اند جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با تاج و تخت در استان تهران با تاکید بر کنترل بیشتر مرزها برای جلوگیری از امیکرون گفت: همچنین باید نظارت خود را در گذرگاه های مرزی افزایش دهیم تا مسافران خارجی به ویروس Omicron مبتلا نشوند. سویه، به ویژه از کشورهای آفریقای جنوبی.

وی واکسیناسیون در کشور را دو برابر میانگین جهانی دانست و ادامه داد: حدود 88 درصد تزریق واکسن در کشور داشتیم که تقریباً دو برابر میانگین واکسن در دنیا است. دوز سوم باید تزریق شود. دومی تمام شد، می توانند دوز سوم خود را بگیرند، اما تجهیزات و نیروی انسانی مراکز تزریق نیز باید کنترل شود تا دچار صف های طولانی و کمبود نشویم.

استاندار تهران از آغاز نظارت هوشمند بر اعمال محدودیت های کرونری در استان تهران از هفته آینده خبر داد و گفت: کد ملی افرادی که واکسینه شده اند در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود، بنابراین ظرف یک هفته آینده تا 10 روز با سیستم مهار عروق کرونر از ارائه خدمات به افرادی که واکسینه نشده اند جلوگیری می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نظارت هوشمند در یکی دو دستگاه در استان تهران در حال اجراست. اصل این سیستم مبتنی بر اعمال ممنوعیت های خاص برای خدمات خاص برای کسانی است که واکسینه نشده اند، اما این نظارت هنوز حداکثر نیست.

منصوری در خصوص بازگشایی مدارس استان تهران گفت: در حال حاضر 100 درصد مدارس استان بازگشایی شده اند اما 30 درصد دانش آموزان در مدارس هستند.

وی با بیان اینکه روند ابتلا، بستری شدن و مرگ و میر بیماران کرون در استان تهران رو به کاهش است، گفت: .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید