۷۲ درصد جمعیت استان خوزستان واکسینه هستند/ باید به واکسیناسیون ۸۵ درصد برسیم

ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779060

فرهاد ابوالنجادیان گفت: تاکنون 76 درصد جمعیت شهری و 60 درصد جمعیت روستایی استان خوزستان واکسینه شده اند و به طور میانگین 72 درصد از جمعیت استان واکسینه شده اند. 28 درصد باقیمانده باید فوراً برگردانده شود تا واکسن بتواند به 85 درصد ایمنی دست یابد و ترس برای اوج بعدی کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، فرهاد ابوالنژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص بیماری عروق کرونر در خوزستان گفت: روزانه 30 تا 40 بیمار جدید عروق کرونر در بیمارستان های استان پذیرش می شوند و در حال حاضر 430 بیمار عروق کرونر بستری هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان افزود: تاکنون 76 درصد از جمعیت شهری و 60 درصد جمعیت روستایی استان خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده اند و به طور میانگین 72 درصد از جمعیت استان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند. واکسینه شده است. 28 درصد باقیمانده باید فوراً به دنبال واکسیناسیون باشند تا به 85 درصد ایمنی دست یابند و ترس از اوج بعدی را کاهش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از بروز حملات تنفسی پس از اولین بارندگی های پاییزی، گفت: همکاران محیط زیست با شهرداران مناطق مختلف در تماس هستند و بر هرس درختان کنوکارپوس نظارت می کنند. امیدواریم سایر شهرداری ها و سازمان هایی که مساحت وسیعی دارند، هرس این درختان را جدی بگیرند.

وی گفت: هرس گیاهان کونوکارپوس کمکی به پیشگیری از حملات تنفسی نمی کند. درختچه های کنوکارپوس گرده افشانی نمی کنند و اگر آماری از هرس کنوکارپوس وجود دارد برای درختچه های زینتی شهرستان است در حالی که ما خیلی نگران هستیم درختان کنوکارپوس که ارتفاع آنها بیش از دو متر است و به گلدهی رسیده اند را هرس نکنیم.

ابوالنجادیان در گفتگو با تلویزیون افزود: امیدواریم این درختان قبل از اولین بارندگی پاییزی هرس شوند تا شاهد حملات تنفسی در استان خوزستان نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید