بیش از 87 درصد جمعیت بالای 18 سال قزوین واکسینه شده اند / سینوفارم بیشترین استفاده را در استان قزوین دارد.

وی افزود: قزوین یکی از استان های پیشرو در دستیابی به پوشش واکسیناسیون بالا و جزء پنج استان برتر کشور است.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باید مردم را برای واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا ترغیب و آگاه کرد و این امر توسط افراد تحصیلکرده و آگاه و معلمان و وزارتخانه قابل انجام است. بهداشت و فرهنگ.»، بخش‌های مذهبی، علمی و غیره.

تشویق اعضای جامعه به واکسینه شدن یک وظیفه است

او گفت: «من معتقدم که تشویق اعضای جامعه به واکسینه شدن وظیفه است. زیرا با ایمن سازی فرد در برابر یک عروق کرونر، ایمنی گروهی و جمعی تضمین می شود و مصونیت گروهی از بروز اوج جدید احتمالی بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می کند.

فیض اللهی گفت: هرچه امنیت گروهی و جمعی ما در استان بالاتر رود، تاب آوری افراد جامعه در برابر امواج بعدی ویروس کووید بیشتر می شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین وظایف وزارت بهداشت، تضمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه است، بنابراین وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه، هیچگاه در صورتی که کالایی مشکل داشته باشد مجوز صادر نمی کند. “

این مقام مسئول گفت: تمامی واکسن های داخلی و وارداتی تحویل وزارت بهداشت تحت آزمایشات پیچیده و کامل ایمنی، بهداشتی و بهداشتی قرار می گیرند و سازمان غذا و دارو برای هر فرآورده حداقل دو هفته دیگر این کار را انجام می دهد. زمان می برد و پس از تایید، مجوز واکسن صادر می شود.

شایعات در فضای مجازی جنبه علمی و فنی ندارد

وی افزود: این محموله با مجوز وزارت بهداشت، محصولی کاملا موثر، بی ضرر و بی خطر است و تاکنون حدود یک میلیون و 550 هزار دوز واکسن در استان قزوین تزریق شده است که این رقم در کشور بالغ بر 88 میلیون دوز است. “

فیض الهی گفت: کمیسیون بررسی عوارض احتمالی واکسن کراون در استان تشکیل و به صورت هفتگی با حضور کارشناسان مختلف که در کمیسیون عضویت دارند تشکیل شد و تمامی عوارض منتسب به واکسن تاج در این مورد بررسی شد. کمیسیون . .

رئیس اداره بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از مجموع یک میلیون و 550 هزار دوز تزریقی واکسن در استان، حدود 7 عارضه به این واکسن نسبت داده شده است که خوشبختانه هیچ کدام از این موارد منجر به ایجاد این واکسن نشده است. عوارض جدی مرگ اطلاعات، آزمایشات و معاینات انجام شده بر روی این افراد نیز توسط کمیته ملی برای تعیین تکلیف بررسی می شود.

وی گفت: مرجع و مخزن اطلاعات دقیق دانشگاه های علوم پزشکی هستند که مسئولیت سلامت جامعه را بر عهده دارند، بنابراین شایعه مشکلات واکسن در فضای مجازی اصلا جنبه علمی و فنی ندارد.

سینوفارم با 83 درصد پرمصرف ترین واکسن ها در استان

فیض اللهی گفت: تعداد واکسن های تحویلی وزارت بهداشت استان به همین نسبت استفاده شده است، به عنوان مثال حدود 83 درصد واکسن های مصرف شده مربوط به واکسن سینوفارم است که بیشترین محموله ارسالی به استان یا آسترازنکا را دارد. واکسن حدود 7 و نیم درصد و واکسن برکت حدود 7.6 درصد از واکسیناسیون ها را تشکیل می دهد.

وی گفت: مردم در انتخاب نوع واکسن حساسیت چندانی ندارند و ما از هر واکسنی که دریافت کرده ایم استفاده کرده ایم. البته، برای مثال، ممکن است شخصی قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشد و استفاده از واکسنی که در خارج از کشور استفاده شده است را مهم بداند. بنابراین، بر اساس این سوال، ممکن است واکسن خاصی را انتخاب کرده باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: به نظر من نمی توان در مورد انتخاب واکسن یا نوع خاصی از واکسن نظر قطعی داد چرا که هر واکسنی که برای ما ارسال می شود برای واکسیناسیون استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید