بیش از دو میلیون نفر در استان قزوین واکسینه شده اند

عبدالله دیدبان در این نشست گفت: در حال حاضر شاهد موج صعودی بیماری عروق کرونر در استان قزوین هستیم و تمامی شهرستان های استان از نظر کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی طی 24 ساعت گذشته 385 نفر در بیمارستان های قزوین برشمرد و افزود: تعداد بیمارستان های قزوین 215، البرز 57، تاکستان 59، بویین زهرا 35، آبیک 13 و آوج یک بیمارستان است.


99 تست سریع مثبت را در 24 ساعت گذشته شناسایی کنید


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد فوتی های استان در 24 ساعت گذشته دو نفر و مربوط به شهر قزوین است.

دایبان تعداد بستری ها در هفته سوم بهمن را 621 نفر و در هفته چهارم 603 مورد، تعداد فوتی ها در هفته سوم بهمن ماه را 16 نفر و تعداد فوتی ها در هفته چهارم را 30 نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 99 تست سریع مثبت شناسایی شده است، ادامه داد: تعداد تست های سریع مثبت در این مدت در قزوین 43، البرز 8، تاکستان 20، بوئین زهرا 7، آبیک 5 و آوای 16 مورد است.


قزوین از نظر تعداد بستری رکورد زد


جلال رحمانی در ادامه این نشست گفت: در 24 ساعت گذشته بیشترین بستری ها مربوط به شهر قزوین و کمترین آن مربوط به اوج است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون افزود: از ابتدای واکسیناسیون تا پایان بهمن ماه 2 میلیون و 302 هزار و 332 دوز واکسن تزریق شد که 76.7 درصد مربوط به دوره اول 5 تا 11 ساله 70.95 درصد است. مربوط به مرتبه اول جمعیت بالای 12 سال، 10.87 درصد مربوط به دور اول و دوم بالای 12 سال و 95.35 درصد مربوط به دور سوم بالای 18 سال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه سالن ها و مراکز تجمع باید با ظرفیت 20 درصد فعالیت کنند، در صورت رعایت پروتکل ها توسط اصناف پیشنهاد می شود سالن های استانی با 20 درصد ظرفیت فعالیت کنند.

محمدمهدی علایی در این نشست گفت: با توجه به اینکه ملاحظات خوبی در استان قزوین نسبت به سایر استان های کشور داریم، باید شرایط بیماری عروق کرونر قلب بهتر از سایر استان ها باشد.

وی افزود: باید فضای تسهیل گری را در دستور کار قرار دهیم و میزان محدودیت هایی که اعمال می کنیم با شرایط جوی همخوانی دارد را ارزیابی کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه نیازمند تسهیل در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستیم، گفت: در گذشته نگران کمبود خدمات بهداشتی بودیم اما امروز وضعیت بهتر شده است.

علایی گفت: اگر قرار است تغییراتی در محدوده تاج ایجاد شود و سالن ها با 30 درصد ظرفیت کار کنند، رعایت دستورالعمل ها و نظارت دقیق بر واکسیناسیون باید در اولویت باشد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با عادی سازی متخلفان از محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی، اذعان داشت: نباید پلمب شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه در دو سال اخیر و آغاز اپیدمی کرون، افزایش تعداد بیماران منجر به گسترش استرس های روانی در جامعه به ویژه پرستاران شده است که نیاز به مراقبت و واکسیناسیون بیشتری دارند.

عالی در پایان یادآور شد: امیدواریم تا پایان اسفندماه شرایط تاج در استان قزوین فراهم شود و این امر مستلزم همت مردم است. در حال حاضر مراکز واکسیناسیون در استان فعال است و مشکلی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید