کمتر از 10 میلیون نفر واکسینه نشده اند!

ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792378

با گذشت حدود دو سال از اپیدمی کرون، واکسیناسیون به مرحله ای رسیده است که موثرترین وسیله برای کنترل ویروس کووید 19 است و با گذشت 500 روز از آن، تعداد جان باختگان این بیماری در آذربایجان شرقی به چهار نفر کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، نزدیک به 500 روز از شیوع بیماری عجیبی به نام کووید 19 یا تاج می گذرد. بیماری که همه چیز را در این کره خاکی درگیر می کند. چه بسیار عزیزانی که با این بیماری دنیای خود را دگرگون کردند و شاد ماندند و دل های بسیاری را در غم و اندوه فرو بردند، چه بسیار تجارت ها شکست خوردند، چه بسیار جدایی ها حاصل شد و چه بسیار در این فرصت را از دست ندهید!

اکنون در این شرایط به برکت واردات واکسن و عزم ملی برای تزریق واکسن به مردم کشور، روزهایی را پشت سر گذاشته ایم که روزانه بیش از 600 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند و مرگ و میر به شدت و حتی افزایش یافته است. او همچنین به 50 نفر رسید.

نگاهی به آمارها نشان می دهد که حدود 80 درصد از مردم کشور ما واکسن ضد تاج را برای محافظت از خود و عزیزانشان در برابر این بیماری تزریق می کنند، اما درصد باقی مانده کمتر از 10 میلیون نفر در سراسر کشور و بیش از در استان ما آذربایجان شرقی 350 هزار نفر جمعیت دارد.

سویه جدید کرونا به نام Omicron در سراسر کشور در حال پخش است که این بار کودکان و جوانان بیشتری را تحت تاثیر قرار داده و جان آنها را به خطر می اندازد، اصرار در عدم دریافت واکسن و خوشحالی از اینکه واکسن نزدم. من تا الان شرکت نکردم و ادامه نمی دهم، در آینده جز پشیمانی و پشیمانی چیزی نخواهد داشت.

برای حفظ جان خود و عزیزانمان از مقاومت در برابر واکسیناسیون دست برداریم و ایمن باشیم تا دیگر شاهد همه گیری این بیماری پایدار نباشیم.

این واکسن در برابر اومیکرون موثر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص گفت: با اجرای طرح خانه به خانه در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی، طرح شهید سلیمانی، طرح واکسن خودرو، واکسیناسیون عمومی، واکسیناسیون ادامه دارد. مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز یکپارچه استان.

بچمن نگی پور گفت: آذربایجان شرقی جزو اولین استان های کشور است که واکسن تزریق می کند و این روند جدی است به طوری که هم اکنون حدود 80 درصد جمعیت بالای 12 سال استان واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه سویه جدید omicron به ایران وارد نشده است، افزود: با مصونیت واکسن در برابر این سویه جدید تاج، اهمیت واکسیناسیون آن را نشان می دهد. بنابراین مردم باید سعی کنند واکسیناسیون را تسریع کنند. “

روزانه چهار تا پنج بیمار عروق کرونر در آذربایجان شرقی جان خود را از دست می دهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تداوم کاهش بیماری عروق کرونر در آذربایجان شرقی و لزوم تسریع در مراجعه افراد برای واکسیناسیون، گفت: در حال حاضر کمتر از 390 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های این کشور بستری هستند. استان. “در حال حاضر کمتر از 390 بیمار کرون در بیمارستان های استان بستری هستند.

عباسعلی درستی گفت: روزانه 100 تا 150 آزمایش کرون در آذربایجان شرقی مثبت است و متاسفانه روزانه به طور میانگین چهار تا پنج بیمار تاج در استان فوت می کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از 91 درصد افراد بالای 12 سال آذربایجان شرقی واکسینه شده اند و 78 درصد افراد بالای 12 سال نوبت دوم را دریافت کرده اند. از مردم انتظار می رود که واکسیناسیون خود را تسریع کنند تا بتوانیم هر چه سریعتر به مصونیت جمعی در استان برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیش از 92 درصد از جمعیت دانشجویی آذربایجان شرقی نیز واکسینه شده اند.

وی به درستی با بیان اینکه هیچ شهر قرمز و نارنجی کرونا در آذربایجان شرقی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان شامل اهر، آذرشهر، جلفا، میانه و ملکان به رنگ زرد و سایر شهرستان ها آبی هستند.

۶۶ درصد از جمعیت تبریز واکسینه شده اند

رئیس مرکز بهداشت تبریز همچنین گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا، 66 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش کامل واکسن قرار دارند و هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

احمد مردی گفت: ۷۸ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری تبریز اولین واکسن را دریافت کردند. 90 درصد آنها به نوبت دوم واکسن روی آورده اند و انتظار می رود به موقع برای ادامه واکسیناسیون برگردند تا نوبت اول آنها بی اثر نشود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه روزانه 2 تا 2500 نفر در تبریز واکسینه می شوند، تاکنون بیش از 230 هزار نفر در تبریز اصلا برای واکسیناسیون مراجعه نکرده اند و جزو بازماندگان واکسیناسیون هستند.

مردی یادآور شد: 83 درصد جمعیت دانش آموزی، 54 درصد مادران باردار و 83 درصد جمعیت بالای 12 سال تبریز واکسینه شده اند و زنان باردار بالای 12 هفته باید به مراکز بهداشتی درمانی واکسیناسیون مراجعه کنند.

19 درصد از جمعیت تبریز سومین واکسن را دریافت کردند

وی همچنین با اشاره به اینکه نوبت سوم واکسیناسیون کراون در شهر تبریز آغاز شده است، گفت: تاکنون 19 درصد جمعیت این شهر نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند و در حال حاضر افراد بالای 40 سال که واکسینه شده اند. سینوفارم، برکت و بهارات، سه ماه بعد از دوز دوم واکسن خود می توانند برای تزریق سوم مراجعه کنند و برای واکسیناسیون حاجب می توانند از برکات، پاستوپلاس و سینوفارم استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت تبریز افزود: البته افرادی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا را دریافت کرده اند باید 6 ماه پس از دریافت نوبت دوم پس از دریافت نوبت دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون در شهر تبریز 44 مرکز شهرستان و 40 مرکز بهداشت در ساعات کاری به جز ایام تعطیل و هشت مرکز تلفیقی واکسینه می شوند.

مردی افزود: اکنون رنگ تاج در شهر تبریز آبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید