7 میلیون نفر در کشور واکسینه نشده اند

ساعت: 18:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801040

وی گفت: 7 میلیون نفر در کشور حتی دوز اول واکسن را دریافت نکرده اند، 14 میلیون نفر نوبت دوم و 40 میلیون نفر نوبت سوم را دریافت نکرده اند، بنابراین مهمترین نکته در این شرایط این است که برای تشویق مردم به پیروی از توصیه های بهداشتی.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمال حیدری امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به دغدغه های بحث جمعیت اظهار داشت: رفع برخی از ابعاد جمعیتی بر عهده وزارت بهداشت است. این فرهنگ جامعه است که حتی از خارج هم خط می گیرد.

وی گفت: این روند در سال های آینده ما را با مشکل سالمندی مواجه خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هر قشری از جامعه اعم از متولیان فرهنگی مانند حوزه های علمیه و سایر اقشار نیز باید نقش خود را ایفا کنند، افزود: یکی از مهمترین مشکلات مردم بحث سقط جنین است. که جامعه به شرع احترام می گذارد، از آن بی خبر است و آن را یک عمل اختیاری می داند که سمینارها باید در این زمینه وارد شوند.

وی گفت: «اگر بتوانیم از سقط جنین جلوگیری کنیم، بحث برای جمعیت جهشی ایجاد خواهد شد. «مشکل دیگر کاهش جمعیت است، بازی های نقش آفرینی کنید و به جوانان مشاوره قبل و بعد از ازدواج بدهید.

حیدری با اشاره به لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش تاج، گفت: اگر مردم به استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی کمتر توجه کنند، باز هم با افزایش آمار تاج روبه رو خواهیم شد، زیرا ماسک زدن تا 80 درصد احتمال انتقال ویروس را کاهش می دهد و بسیار موثر است.

وی افزود: طبق آماری که داریم، همه استان‌ها تحت تاثیر سویه اومیکرون قرار گرفته‌اند و اگرچه با افزایش تعداد بیماران، تعداد بستری‌ها و فوت‌ها در این منطقه کم است، اما تعداد بستری‌ها و فوت‌ها نیز رو به افزایش است. گفت. او گفت. افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: ۷ میلیون نفر از کل جمعیت کشور اصلا واکسینه نشده اند، ۱۴ میلیون نفر برای بار دوم و ۴۰ میلیون نفر برای بار سوم یعنی واکسینه نشده اند. حداقل کاری که می توانیم در این شرایط انجام دهیم تشویق مردم به پیروی از دستورالعمل ها است.

در ادامه این نشست مهدی مصری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کوم با بیان اینکه به دلیل تردد زیاد به شهر کوم، مردم کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، گفت: همچنین برای ترغیب شما به واکسن زدن جدی بگیرید. .

وی با بیان اینکه در استان کوم مشکلاتی برای درمان وجود دارد و مستضعفان دچار مشکل هستند، افزود: باید متخصصان خود را جهت مراجعه به مراکز دولتی جهت ارائه خدمات ارزان به مردم و به دنبال آن سلامت و عدالت سلامت هدایت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید