4 درصد از کودکان بالای 5 سال در استان قزوین واکسن کراون/سینوفارم و پاستوکوک مناسب برای کودکان 5 تا 9 ساله دریافت کرده اند.


ساعت: 19:54
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808197

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

صفر فیض اللهی گفت: افراد واجد شرایط واکسن در گروه سنی 5 تا 12 سال شامل 160 هزار نفر است که از این تعداد 4 درصد و تقریباً 6500 نفر این واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صفر فیض اللهی در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ وی با اشاره به واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 ساله در استان قزوین گفت: واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله از سه هفته گذشته و واکسیناسیون کودکان 5 تا 9 ساله از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: واجدین شرایط واکسن در استان قزوین در گروه سنی 5 تا 12 سال شامل 160 هزار نفر است که از این تعداد 4 درصد و تقریباً 6500 نفر واکسن دریافت کرده اند.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: گروه های سنی 5 تا 12 سال دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکوکوس را به فاصله 4 هفته دریافت کردند.

فیض اللهی بیان کرد: 8 مرکز مجتمع واکسیناسیون در استان و 350 واحد مجتمع و مرکز بهداشتی درمانی در روستا و شهر استان قزوین در حال بهره برداری است و خدمات واکسیناسیون ارائه می شود. افرادی که واجد شرایط واکسن هستند می توانند با مراجعه به تمام مراکز واکسیناسیون برای واکسن اقدام کنند.

دو میلیون و 272 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است

وی گفت: به نظر ما هر دو نوع واکسن دارای ایمن سازی یکسان در برابر کرونا برای افراد است و مورد تایید وزارت بهداشت است و نوع واکسنی که تزریق می شود بستگی به انتخاب خانواده دارد.

این مقام مسئول در تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاج 2 میلیون و 272 هزار دز واکسن در استان تزریق شده که از این میزان 1800 دز مربوط به نوبت اول و 910 هزار دز مربوط به نوبت دوم و 353 هزار دز با نوبت سوم همراه است.

فیض اللهی یادآور شد: با توجه به اهمیت دریافت واکسن به ویژه دوز تقویت کننده و ایمنی بالای آن برای کاهش شیوع، توصیه می شود واجدین شرایط در اسرع وقت واکسن خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید