رکورد تزریق واکسن سینوفارم در قزوین/ محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد استان شد

ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800851

مدیرکل بیماری های واگیر استان قزوین:

صفر فیض اللهی گفت: از کل واکسن های تزریق شده در استان قزوین 79 درصد مربوط به سینوفارم، 8 درصد استرازنکا، 7 درصد برکات، 2 درصد اسپوتنیک، 0.8 درصد بهارات، 8 درصد پاستووک و 1.3 درصد است. با Spicogen.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صفر فیض اللهی در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان قزوین گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار دوز واکسن در بین جمعیت هدف در استان تزریق شده که از این تعداد 991 هزار واکسن خط اول و 883 هزار دوز است. «در نوبت دوم و در نوبت سوم 186 هزار دوز تزریق شد.

وی افزود: از مجموع واکسن های تزریق شده، 79 درصد مربوط به سینوفارم، 8 درصد به آسترازنکا، 7 درصد به برکات، 2 درصد به اسپوتنیک، 0.8 درصد به بهارات، 8 درصد مربوط به پاستوف و 3.1 درصد مربوط به اسپایکوژن می شود.

محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد استان شد

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وضعیت سلامت هر واکسنی که برای اولین بار وارد کشور می شود در یک هفته آینده توسط معاونت غذا و دارو ارزیابی می شود. گسترش نمی یابد.

فیض الهی گفت: در حال حاضر به جز واکسن آسترازنکا و پاستوکوک پلاس، انواع واکسن ها در استان موجود است اما واکسن آسترازنکا برای تزریق دوم در نظر گرفته شده است که به زودی وارد استان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین مرکز واکسیناسیون فعال در استان وجود دارد و مردم می توانند برای دریافت واکسن به آن مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید