شرط اعزام به حج، تزریق دو نوبت واکسن سینوفارم یا آسترازنکا و منفی بودن آزمایش PCR است.


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840580

شریفی گفت: کسانی که می خواهند به حج تمتع اعزام شوند باید 72 ساعت قبل از نثر دو نوبت واکسن سینوفارم یا آسترازنکا را به خود تزریق کرده و تست PCR منفی داده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر شریفی مدیرکل حج و زیارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: امسال یک هزار و 680 نفر از استان یزد در قالب 14 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند. “

وی در خصوص شرایط اعزام نیز افزود: تمامی افرادی که می خواهند به حاج تمتع اعزام شوند باید دو نوبت واکسن سینوفارم یا آسترازنکا تزریق کرده باشند و 72 ساعت قبل از انجام آزمایش آزمایش PCR منفی ارائه کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد گفت: هنوز تاریخ دقیق حرکت به صورت رسمی اعلام نشده است اما پیش بینی می شود هفته اول تیرماه زمان عزیمت و زمان سفر 27 روز باشد.

شریفی با بیان اینکه در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، اعزام حج نداشتیم، افزود: امسال ظرفیت اعزامی استان یزد تقریباً نصف سه سال گذشته است.

وی یادآور شد: حج امسال باید با یک سوم ظرفیت انجام شود و عربستان تصمیم دارد تنها با یک میلیون نمازگزار به حج بپردازد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه سه سال پیش بیش از 4 هزار یزدی به حج اعزام شدند، گفت: امسال نیمی از داوطلبانی که در سال 99 شهریه پرداخت کرده اند به استان یزد اعزام می شوند.

شریفی درباره سفر به نجف و کربلا نیز گفت: روز جمعه پروازهای یزد و اصفهان به عتبات عالیات ارسال می شود.

وی در خصوص شرایط اعزام به نجف و کربلا گفت: قبلاً برای سفر به عتبات انجام آزمایش PCR الزامی بود. آزمایش PCR دیگر مورد نیاز نیست، اما نمازگزاران علاوه بر دریافت دو دوز واکسن، باید کد پاسخ سلامت (QR) را نیز داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید