80 هزار دوز واکسن کرونا تزریق شد / واکسن آسترازنکا در ایران منقضی شد


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884239

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تاکنون ۶۴ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۸۹ نفر نوبت اول، ۵۸ میلیون و ۷۹ هزار و ۹۵۴ نفر نوبت دوم و ۲۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۵۲۴ نفر نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تعداد کل واکسن های تزریق شده در کشور به 151 میلیون و 399 هزار و 967 دوز رسید.

طی 24 ساعت گذشته 80 هزار و 175 دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.


تاریخ مصرف واکسن آسترازنکا در ایران به پایان رسیده است

پدرام پاک آیین افزود: تاریخ انقضای آخرین محموله واکسن AstraZeneca که وارد کشور شد، بر اساس مجوز شرکت سازنده واکسن که آن هم بر اساس مطالعات مقاومتی است، 6 ماه پس از شروع تولید تعیین شد که در برابر تا 17 جولای. سال 2022 مصادف با یکشنبه 26 جولای 1401 بود.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: مستندات کامل مربوط به هر واکسن خارجی باید پس از تولید توسط شرکت سازنده به کشور مصرف کننده ارسال شود. در مورد عرضه اخیر آسترازنکا، این اسناد به طور کامل توسط سازمان غذا و دارو دریافت، بررسی و تایید شده است.

وی تاکید کرد: هیچ واکسنی بدون تایید مدارک واکسن خارجی در سازمان غذا و دارو نمی تواند وارد کشور شود.

دستیار رسانه ای وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مستندات آخرین محموله آسترازنکا که وارد کشور شده است حاکی از آن است که تاریخ انقضا 6 ماه پس از تولید در کشور مبدا 17 جولای 2022 (اکنون 26 تیر) است و این تاریخ روی برچسب، که سازمان غذا و دارو در تمام ویال‌های واکسن درج شده است، نه به طور خاص در این شماره سریال.

پاک آیین افزود: اگر به عکس های منتشر شده در فضای مجازی دقت کنید می توانید برچسب FDA را مشاهده کنید که حاوی کد QR واکسن و تمام اطلاعات مربوط به واکسنی است که سازنده تایید کرده است، از جمله کد منحصر به فرد یا UID واکسن. واکسن و زیر این کد شماره سریال و تاریخ انقضای دقیق آن درج شده است.

وی افزود: بنابراین ویال واکسن از اولین روزی که وارد کشور می شود توسط سازمان غذا و دارو تایید و برچسب گذاری می شود و سپس در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در مورد واکسن های تولید داخل، سازمان غذا و دارو با کارخانجات سازنده واکسن هماهنگی می کند و این برچسب به صورت جداگانه درج نمی شود، بلکه در هنگام تولید بر روی برچسب اصلی قرار می گیرد، اما در مورد واکسن سازی واکسن های وارداتی، برچسب اصلی حاوی کد خاصی است یا همان uid را ندارد، برچسب روی ویال دارو قرار می گیرد.

پاک آیین تصریح کرد: تاریخ انقضای واکسن آسترازنکا تا 26 تیرماه 1391 بوده که از ابتدا در کارخانه تولیدی روی این واکسن نوشته شده بود و از زمان ورود واکسن به کشور نیز همین تاریخ توسط سازمان غذا و دارو ثبت شد. کشور.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امکان استفاده از واکسن های تاریخ گذشته در مراکز واکسیناسیون عملا منتفی است. از آنجایی که همه واکسن ها باید با کد uid مشخص در سامانه سلامت الکترونیک ثبت شوند و اگر واکسن منقضی شده باشد یا حتی یک روز از تاریخ درج شده در سیستم TTech برای ویال واکسن گذشته باشد، سیستم اجازه ثبت واکسن را نمی دهد. .

پاک آیین در پایان تاکید کرد: واکسن ها و سایر فرآورده های دارویی تاریخ مصرف گذشته به سرعت از سامانه جمع آوری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید