تعداد بستری‌های کرونا در کردستان ۹ برابر شد/ بیش از ۶ هزار نفر دوز یادآوری واکسن کرونا تزریق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی فرزام بیدارپور اظهار داشت: تعداد بیماران بستری روز به روز در حال افزایش است که این امر ناشی از بی احتیاطی و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دسته جمعی در موج های قبلی باعث کاهش مرگ و میر شده بود، تصریح کرد: واکسن افزایش سطح ایمنی بدن در برابر بیماری است و جنبه پیشگیری ندارد، لذا از شهروندان می خواهیم نسبت به رفع این بیماری اقدام کنند. دوز یادآوری واکسیناسیون، انجام دهید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا به بیش از 6500 نفر خبر داد و افزود: 13 بیمار کرونا در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

بیدارپور با بیان اینکه کردستان آخرین روز و شبانه روز را بدون فوتی بر اثر کرونا پشت سر گذاشت، یادآور شد: در موج هفتم کرونا 6 استان دیگر جان خود را از دست دادند.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته 92 بیمار جدید در استان شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در حال حاضر هیچ یک از شهرهای استان از نظر رنگ ویروس کرونا قرمز نیستند و شهرهای سنندج، سکز، دگلان، سروآباد و کامیاران زرد هستند. وضعیت و بانه، مریوان، دیواندره، بیجار و قروه نیز آبی هستند.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدیت شهروندان در این زمینه تاکید کرد و گفت: دریافت دوز یادآوری واکسن کرونا یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در این زمان است که قطعا نیازمند همکاری همه مردم است.

بیدارپور تاکید کرد: افراد بالای 18 سال که حداقل 6 ماه از واکسیناسیون قبلی خود گذشته است واکسن تقویتی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید