بی توجهی به تزریق دوز یادآوری واکسن برای کرونا کشنده است/ زنگ خطر را به صدا در می آورد


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891175

متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده‌ایم، اما میزان پذیرش دوزهای تقویت‌کننده واکسن چندان مطلوب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، یکی از موفقیت های دولت فعلی، واکسیناسیون گسترده مردمی و کاهش چشمگیر موارد و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا است که البته به راحتی محقق نشد.

علیرغم تاثیرات بسیار مثبت واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا، متاسفانه بازار شایعات پیرامون عوارض واکسیناسیون داغ شده است، در حالی که نمی توان تاثیرات چشمگیر واکسیناسیون بر ایمنی بدن در برابر عوارض اندک را نادیده گرفت.

کاهش علاقه عمومی به واکسیناسیون، به ویژه در دوزهایی که یادآور اضطراب است، زنگ خطری است در مورد افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا که با نزدیک شدن به فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بیشتر ملموس خواهد شد. موضوع.


39a2cd57 ea22 444a bf76 898bce4b90b7 خبر خاکستری


مهمترین راه کنترل بیماری کرونا تکمیل واکسیناسیون است/ اثرات مثبت واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: تاکنون بیش از سه میلیون و 596 هزار دوز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده است.

وی از تزریق بیش از یک میلیون و 541 هزار دوز واکسن در نوبت اول، یک میلیون و 376 هزار دوز در نوبت دوم، 677 هزار دوز در نوبت سوم و حدود 19 هزار دوز در نوبت چهارم خبر داد.

شاه آبادی تصریح کرد: واکسیناسیون نیز در 815 واحد بهداشتی شامل خانه های بهداشت روستاها، خانه های بهداشت در مناطق شهری و مراکز بهداشتی تلفیقی شهری و روستایی انجام می شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: وضعیت واکسیناسیون کودکان پنج تا 12 ساله استان کرمانشاه مطلوب نیست و حتما باید قبل از شروع سال تحصیلی جدید دو نوبت واکسن دریافت کنند.

شاه آبادی گفت: با توجه به قدرت انتقال سریع زیرسویه های جدید کرونا، مهمترین راه کنترل این بیماری واکسیناسیون کامل است.

وی افزود: اثرات مثبت واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر مشهود است به طوری که در مدت مشابه سال گذشته به دلیل عدم واکسیناسیون انبوه، تعداد فوتی ها بسیار بیشتر بود.


d38580c6 ca66 4a90 8464 3b48263431a7 خبر خاکستری


لزوم تزریق دوزهای یادآوری واکسن کرونا

حامد بهرامیان نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: صحبت از عوارض واکسیناسیون زیاد است در حالی که مصرف هر دارویی کمترین عوارض را برای کبد و کلیه دارد.

وی با بیان اینکه باید به تزریق واکسن کرونا و عوارض آن اهمیت داد، تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا بدن را واکسینه می کند و جان مردم را از مرگ نجات می دهد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بین عموم مردم شایع شد که تا تزریق دو نوبت واکسن مشکلی نداشتند اما پس از تزریق نوبت سوم عوارضی مانند سردرد مداوم، قطع قاعدگی در زنان، سرطان، سکته مغزی و غیره. .. در حالی فراگیر شده است که این مسائل روزانه نیز در حال وقوع است.

بهرامیان تصریح کرد: در گذشته نیز شاهد بروز سکته های مغزی و سرطان بودیم و این موضوع ربطی به تزریق واکسن ندارد و همزمانی این موارد با تزریق واکسن را نباید عامل بروز آن دانست. وقوع آنها اما شایعه ای در افکار عمومی ظاهر شد که با تزریق دوز سوم از موارد ذکر شده رخ داده است.

وی با تاکید بر لزوم تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا افزود: واکسیناسیون باعث کاهش مرگ و میر افراد شده است به گونه ای که در دو سال اخیر شاهد مرگ و میر زیادی بر اثر کرونا و تعداد افراد بستری بوده ایم. به بیمارستان نیز بالا بود، اما با ایمن سازی بدن افراد پس از واکسیناسیون، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان ناشی از ویروس کرونا کاهش یافته است.

بهرامیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه بیمارستان ها درگیر درمان کرونا نیستند اما در کرمانشاه بیماران مبتلا به کرونا فقط در بیمارستان های فارابی و گلستان بستری می شوند.

وی با بیان اینکه مردم فکر نکنند که کرونا تمام شده است، اذعان داشت: واکسیناسیون باعث ایمن شدن بدن مردم می شود.

سخنگوی مرکز کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع بالای آن، اگر موج هفتم کرونا دو سال پیش اتفاق می‌افتاد، قطعاً تعداد زیادی از مردم را از الان می‌گرفت، در حالی که اکنون با آن همراه است. علائم پس از واکسیناسیون، که ممکن است توسط خود مردم متوجه نشوند.

بهرامیان تصریح کرد: در حال حاضر دغدغه ما واکسیناسیون دانش آموزان مدارس به ویژه سنین پنج تا 12 سال است که با تزریق واکسن با عوارض کمتری مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه نگران بازگشایی مدارس هستیم، گفت: همچنین موضوع واکسیناسیون باید در بین کارگران و اقشار آسیب پذیر جامعه جدی گرفته شود.

من گزارش میدم مرصادنیوزبا توجه به افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در خصوص شیوع کرونا و افزایش موارد و مرگ و میر، تکمیل دوزهای تقویت کننده واکسن ضروری و اجتناب ناپذیر است و در این زمینه باید اطلاعات گسترده ای به مردم داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید