واردات 100 میلیون دوز واکسن هلال احمر / تحویل هشتمین محموله 6 میلیونی سینوفارم به وزارت بهداشت

واردات 100 میلیون دوز واکسن هلال احمر / تحویل هشتمین محموله 6 میلیونی سینوفارم به وزارت بهداشت

روز جدید سی و ششمین محموله واکسن تاج تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر حاوی 6 میلیون دوز واکسن امروز سه شنبه؛ 13 مهرماه در فرودگاه امام خمینی تحویل وزارت بهداشت شد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با ابراز خرسندی از واردات 100 میلیون واکسن کراون از جامعه گفت: خوشبختانه با حسن نیت کارکنان صلیب سرخ چین و همکاری خوب بین ادارات در ایران تحت نظارت اولین معاون رئیس‌جمهور، ۶ میلیون دوز دیگر واکسن سینوفارم گفت: وارد کشور ما شد و کل واردات واکسن هلال احمر را به بیش از ۱۰۰ میلیون دوز رساند.

وی افزود: در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون 100 میلیون و 390 هزار دوز واکسن وارد کشور کرده اند.

همتی با بیان اینکه روند واردات واکسن ها به خوبی پیش می رود گفت: هلال احمر به همان میزانی که وزارت بهداشت اعلام کرده و نیاز کشور شناسایی شده آمادگی واردات واکسن را دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر بر تزریق دوز یادآور برای ایمنی بیشتر تاکید کرد و گفت: همزمان با تزریق دوز اول و دوم، دوز یا یادآوری تقویت کننده برای کادر درمانی و گروه های خاص و بر اساس آنچه که وجود دارد تزریق می شود. تا اوایل دسامبر وعده داده شده است ما به امنیت جمعی خواهیم رسید. 75 درصد واکسیناسیون جمعیت است و این امر به زودی با واردات خوب واکسن های خارجی در کنار تولیدات داخلی محقق خواهد شد.

به گفته همتی، فعالیت های این جمعیت برای مبارزه با ولیعهد ادامه دارد که از آن جمله می توان به ادامه غربالگری مرزها، ایجاد مراکز واکسیناسیون، تقویت بانک سپرده پزشکی و همکاری خیرین با هلال احمر در این منطقه اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید