ضرورت نوسازی ناوگان هلال احمر استان زنجان / موجودی انبارهای هلال احمر استان زنجان 2 درصد از کل جمعیت شهری است.


ساعت: 18:37
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836988

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ناوگان هلال احمر از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: میانگین عمر خودروهای هلال احمر در استان بیش از 15 سال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سید قاسم موسوی امروز در نشست خبری در استان زنجان با تبریک و به مناسبت آغاز هفته هلال احمر گفت: 18 تا 24 اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر اعلام شده است و خوشبختانه جمعیت هلال احمر 100 ساله است. سال و جشن 100 سالگی خود را جشن می گیرد.

وی گفت: شعار امسال هفته هلال احمر «قرن خدمت پر برکت» است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر خدمات هلال احمر به صورت داوطلبانه ارائه می شود، افزود: اعتباری و بیشتر اقدامات داوطلبانه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یکی از 190 جمعیت ملی جهان است، گفت: این جمعیت هفت اصل دارد و همه جمعیت های دنیا به این اصول پایبند هستند.

موسوی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان زنجان در حال حاضر 150 پرسنل دارد که مربوط به یک هزار نفر داوطلب است، گفت: بیش از 12 هزار جوان داوطلب این سازمان هستند و استان زنجان دارای هزار امدادگر مجرب است. تعدادی از آنها به صورت فعال با هلال احمر همکاری می کنند و سایر اعضا نیز آمادگی کامل دارند و در صورت نیاز و هنگام تماس اعلام همکاری می کنند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 207 هزار مورد به داروخانه هلال احمر استان ارجاع شده است، گفت: این در حالی است که تعداد مراجعات به درمانگاه این سازمان 89 هزار مورد است. این در حالی است که حتی استان های همجوار نیز از مراکز درمانی و توانبخشی در استان زنجان استفاده می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه از سال 95 تاکنون بیش از 20 تا 30 هزار نفر در این سازمان آموزش دیده اند، گفت: تا قبل از سال 95 آموزش ها محدود بود اما در حال حاضر 144 مربی در استان وجود دارد که با مدرک تحصیلی به تدریس و آموزش می پردازند. ارائه خدمات به علاقمندان با حداقل دستمزد و به صورت داوطلبانه.

وی با بیان اینکه 11 ایستگاه ثابت جمعیت هلال احمر در استان وجود دارد، گفت: 4 پایگاه به صورت موقت فعال شده است اما با توجه به اینکه استان زنجان در مسیر چند استان قرار دارد و مسافران عبوری بیشتری دارد، این امر مستلزم افزایش ایستگاه های ثابت بیشتر است. در این راستا مقرر شد 5 ایستگاه ثابت در استان ایجاد شود که یکی از آنها توسط خیرین در ایجرود ساخته می شود و ایستگاه های بعدی در ارمغانخانه، تهم، زنجان – بیجار، بزرگراه زنجان – تبریز، مسیر سدر خواهد بود. ساخته خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه وضعیت مناسب ناوگان خودرویی نیست، گفت: عمر ناوگان هلال احمر در استان بیش از 15 سال است اما امیدواریم با تامین اعتبار وضعیت را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه عده ای مخالف و عده ای موافق موجودی انبار هستند، گفت: در حال حاضر اقلامی مانند غذا، پتو و چادر برای 2 درصد از جمعیت شهری استان وجود دارد و برخی اقلام اصلاً موجود نیست، اما باید باشد. گفت: برای هر استان استان های خاصی انتخاب شده است که طی فهرست بندی استان ها به استان آسیب دیده اعزام می شود و نیازها برآورده می شود و نمونه بارز آن در مواردی مانند سیل و زلزله در استان های دیگر طی این سال ها است. اتفاق افتاده است و آنچه اتفاق افتاده کاملاً روشن است.

موسوی با بیان اینکه مشکلی برای تحویل اقلام و کالا وجود ندارد، اما مشکل اصلی سیستم توزیع است، گفت: اگر مدیریت درست باشد و توزیع به درستی انجام شود، در حوادث کمبود اقلام اساسی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در دو سال گذشته 25 نفر از هلال احمر زنجان بازنشسته شده اند، گفت: هیچ فردی جایگزین آنها نشده است. بسیاری از بیمارانی که از جمعیت هلال احمر برای مراکز درمانی و توانبخشی استفاده می کردند از مطالعه خارج شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید