کودکان باید با تولید پاستوکوک/پاستوکوکوس و واکسن Omicron کرونا واکسینه شوند.

ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793824

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: قرارداد تامین 2 میلیون دوز واکسن پاستوکوکوس منعقد شده و تا پایان آذرماه 2 میلیون دوز واکسن تولید کرده ایم. با تغییر برنامه وزارت بهداشت، برنامه تولیدی انستیتو پاستور در ایران نیز تغییر می کند. ما به مردم اطمینان می دهیم که می توانند از واکسن Pastecovac برای کودکان استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا بیگلری درباره تولید واکسن پاستوکوکوس و پاستوکوک پلاس برای مقابله با کرونا ویروس آمیکرون گفت: محققان انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلی کوبا در تلاش هستند تا واکسن پاستوکوکوس پلاس را برای درمان سویه‌های جدید کوکائین تولید کنند. و به زودی نتایج یک پروژه تحقیقاتی برای طراحی مجدد واکسن Pastococcus Plus برای مقابله با سویه Amicron اعلام خواهد شد.

رئیس مجتمع تحقیقاتی انستیتو پاستور در ایران همچنین درباره تولید واکسن پاستوکواک گفت: با توجه به زیرساخت‌های لازم در انستیتو پاستور در ایران از جمله خطوط تولید و تجهیزات، تجربه، دانش و تجربه در تولید واکسن‌هایی از این قبیل. از آنجایی که هپاتیت B در شرایط کوتاهی برای انتقال فناوری و تولید صنعتی واکسن‌های Pastekovac فراهم می‌شود.

دلارام درود ادامه داد: معاون پژوهشی انستیتو پاستور در مجتمع تحقیقاتی ایران تاکید کرد: این پژوهشکده پس از دریافت مجوز اضطراری و تکمیل مرحله سوم کارآزمایی بالینی، تولید صنعتی واکسن را از اواسط تابستان آغاز کرد. محققان این مجموعه تحقیقاتی تمام تلاش خود را می کنند تا نگرانی مردم از دسترسی به واکسن های ایمن و موثر کاهش یابد و اقدامات لازم برای حفظ سلامت هموطنان انجام شود.

قائم مقام مرکز تحقیقات انستیتو پاستور در ایران گفت: بررسی‌هایی در بین تولیدکنندگان واکسن‌های کراون در سراسر جهان در حال انجام است تا مشخص شود واکسن تا چه اندازه می‌تواند روی سویه جدید omicron تأثیر بگذارد و از آن جلوگیری کند.

درود درباره صادرات واکسن پاستوچوک گفت: ما به عنوان تولیدکننده واکسن کرونا معتقدیم مهمترین وظیفه ما تامین نیاز داخلی است. در ابتدا باید مبنای کار تامین نیاز داخلی باشد و در صورت تامین نیاز کشور می توان این محصول فناورانه را صادر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید