زمانی که کرج واکسن Omicron را در کمتر از 29 روز تولید می کند / البرز میزبان بزرگترین کارخانه تولید واکسن در غرب آسیا است.


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816904

این روزها کارخانه تولید ماهانه 30 میلیون واکسن که در استان البرز شروع به کار کرد، در غرب آسیا پیشتاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود همچون سال های گذشته، سال جدید را سال «تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی» نامیدند و خطاب به مسئولان کشوری; «دوستان از شما می‌خواهم که به آنچه اکنون روی سربرگ‌های دستگاه‌های مختلف دارید بسنده نکنید. – اینها شغل نیست.

رهبر معظم انقلاب ضرورت رشد اقتصادی را رونق تولید ملی خواندند و تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور دانستند. تولید ملی در واقع راه اصلی عبور از مشکلات و معضلات اقتصادی برای کشور است، یعنی مهم ترین مشکلات اقتصادی کشور با موضوع تولید، غلبه تولید ملی و رونق تولید ملی حل می شود.

به همین دلیل و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی 1401 و توجه ایشان به اشتغال زایی که منجر به رفاه عمومی، کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه می شود، تصمیم گرفتیم با مجموعه ای از گزارش های مربوط به اهمیت تولید دانش بنیان و نگاهی به اشتغالزایی در استان البرز داشته باشیم. با شبکه خبری تیتریک همراه باشید.

8e2feb9e 1239 41f8 8039 db172495f78e خبر خاکستری

در اسفند ماه سال 1400 آخرین فاز بزرگترین کارخانه تولید واکسن در غرب آسیا به بهره برداری رسید، مجموعه ای که وزیر بهداشت راه اندازی این مجتمع را برای هر ایرانی دارای ظرفیت و ظرفیت بسیار افتخاری می داند.

به گفته عین‌الهی، در تمامی مطالعات و تحقیقات وزارت بهداشت، واکسن برکت کم‌پیچیدترین و موثرترین واکسن کشور است.

نوروزی، مدیر اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز از تحویل 15 میلیون دوز واکسن کوایران تا کنون به وزارت بهداشت خبر داد.

در مجتمع مذکور 60 میلیون دوز واکسن تولید شده و مشکلی برای رفع نیاز داخلی وجود ندارد و برنامه ریزی های لازم برای دستیابی به اهداف کارخانه واکسن انجام شده است.

جلیلی مدیرعامل گروه شفافرمد البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک از تولید واکسن Omicron خبر داد و گفت: این واکسن به محض صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت به مقدار زیاد در دسترس خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: با ورود Omicron به کشور، 29 روز بعد توانستیم واکسن های مبارزه با این سویه را در استان البرز به تولید انبوه برسانیم.

b8e266e6 81d2 4312 9d4b 572ed5217bcc خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد؛ با این حال، پس از ورود کرونا از ووهان چین، حدود 10 ماه طول کشید تا واکسن علیه آن تولید کنیم.

جمشیدی، رئیس هیئت مدیره شرکت داروسازی برکت نیز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: ما 210 داوطلب انسانی را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: واکسن کراون به داوطلبان تزریق شد و بعد از 20 روز و با استفاده از نتایج در حال پایش اثر ایمنی در انسان هستیم.

اکنون با تامین کامل نیازهای داخلی، درهای بین المللی به روی این محصول دانش بنیان ایرانی باز خواهد شد تا شاهد درآمدزایی در این حوزه باشیم.

با آخرین مرحله بهره برداری از این کارخانه، ماهانه 30 میلیون دوز واکسن برای کمک به وزارت بهداشت در زمینه های مختلف تولید می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید