دادگستری: یکی از متهمان اصلی تولید مشروبات الکلی سمی در البرز دستگیر شد/ 6400 لیتر مشروبات الکلی آماده توزیع در محوطه کارخانه کشف و ضبط شد/ مالک کارخانه مذکور در حال گرفتن سهمیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بود. محصولات الکلی

دادگستری: یکی از متهمان اصلی تولید مشروبات الکلی سمی در البرز دستگیر شد/ 6400 لیتر مشروبات الکلی آماده توزیع در محوطه کارخانه کشف و ضبط شد/ مالک کارخانه مذکور در حال گرفتن سهمیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بود. محصولات الکلی

یکی از متهمان اصلی ساخت و تولید مشروبات سمی 24 ساعت پس از دستور رئیس کل دادگستری بازداشت شد. حسین فضلی هرکندی رئیس دادگستری استان البرز گفت: در ساعات اولیه صبح ماموران انتظامی استان با حضور در محل کارخانه بیش از 6400 لیتر مشروبات الکلی آماده توزیع قبل از فروش کشف و ضبط کردند. فضلی هرکندی با اشاره به اینکه مالک کارخانه مذکور با ادعای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به اخذ الکل سهمیه ای می کند، گفت: این فرد با سوء استفاده از خلاءهای قانونی و عدم نظارت کافی نسبت به فروش غیرقانونی و خارج از شبکه مشروبات الکلی اقدام می کند. .

یکی از متهمان اصلی ساخت و تولید مشروبات سمی 24 ساعت پس از دستور رئیس کل دادگستری بازداشت شد.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حجت الاسلام محسنی ادجه ای روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به تصادفات رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از مردم گفت: با توجه به مصرف مشروبات الکلی سمی و تاکید بر برخورد با عوامل ترکیب الکل، با تصمیمات دیگر و تولید و توزیع آن، خواستار بررسی موضوع و تعیین مجازات بازدارنده در خصوص عوامل این حادثه شد.

حسین فضلی هرکندی رئیس قاضی استان البرز با تشریح اقدامات چند جانبه در خصوص این حادثه در استان البرز که تاکنون منجر به فوت 15 نفر و مسمومیت و بستری شدن حدود 180 نفر شده است، گفت: بلافاصله پس از اطلاع مسمومیت، دستورات لازم قضایی برای رسیدگی به موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان صادر و پس از تشکیل پرونده قضایی، بازپرس ویژه جهت رسیدگی به موضوع در دادسرای امور جنایی و جرایم ویژه کرج و با نظارت مستقیم تعیین شد. دادستانی استان و معاونت دادسرا در موارد خاص کل استان. تحقیق مورد نیاز است.

فضلی هرکندی افزود: در پی صدور دستور شناسایی و دستگیری عوامل توزیع مشروبات الکلی پلیس، سه خرده فروش مرتبط که نقش توزیع کننده مشروبات الکلی دست ساز را داشتند در کمتر از 24 ساعت با تلاش شبانه روزی نیروهای استان شناسایی و دستگیر شدند. پلیس.

رئیس قاضی استان البرز با بیان اینکه در تحقیقات و تحقیقات از این سه نفر اعلام کردند که الکل های مذکور را به نام اتانول از دو فروشنده تجهیزات پزشکی دریافت کرده و پس از اختلاط به فروش رسانده اند، ادامه داد: در این رابطه با با توجه به اعترافات دستگیرشدگان بلافاصله دو فروشنده و یک نفر واسطه شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی به کارخانه ای در شهرک صنعتی اشهارد که در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی فعال است منجر شد. محصولات

وی خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه صبح ماموران انتظامی استان با حضور در محل کارخانه بیش از 6400 لیتر مشروبات الکلی آماده توزیع قبل از ترخیص کشف و ضبط کردند.

فضلی هرکندی با اشاره به اینکه مالک کارخانه مذکور با ادعای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به اخذ الکل سهمیه ای می کند، گفت: این فرد با سوء استفاده از خلاءهای قانونی و عدم نظارت کافی نسبت به فروش غیرقانونی و خارج از شبکه مشروبات الکلی اقدام می کند. .

وی تصریح کرد: تاکنون 15 نفر فوت و 180 نفر مسموم شده و در بیمارستان های مختلف کرج بستری شده اند و با وجود اینکه اکثر آنها ترخیص شده اند، تعدادی از آنها بستری شده اند، تعدادی از این افراد نابینا شده و برخی دیگر نابینا شده اند. بستری شدن در بیمارستان به دلیل آسیب کلیه دیالیز موضعی است.

فضلی هرکندی با بیان اینکه بلافاصله پس از دستور رئیس قوه قضائیه در روز گذشته، کارگروهی در رئیس کل دادگستری استان البرز با حضور رئیس قاضی استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز، رئیس قوه قضائیه تشکیل شد. نیروی انتظامی و رئیس پلیس آگاهی استان، معاون کل دادگستری و دبیر مرکز جرایم خاص استان و بازپرس پرونده تشکیل شد و گفت: در این کارگروه دستورالعمل ها و دستورات رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد. و توضیح داد و تسریع در تحقیقات و شناسایی و دستگیری سایر متهمان و دیروز نیز یکی از متهمان مورد تاکید قرار گرفت. تولیدکننده اصلی مشروبات الکلی سمی در کرج یکی از استان های جنوب غرب کشور شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه و به منظور تشخیص و پیشگیری از این گونه حوادث، بررسی مشکلات فرآیندهای جاری، اعمال نظارت لازم و رفع خلأهای موجود ضروری است. دستورات صادره به ادارات کل بازرسی و تعزیرات استان در این خصوص خاطرنشان کرد و تاکید کرد: نظارت سریع و رعایت مقررات مربوطه در خصوص نحوه اعطای این شرکت به اداره کل بازرسی محول شده است. متخلف پروانه مشروبات الکلی توسط مراجع ذیصلاح از نظر اندازه گیری دقیق مقدار الکل مورد نیاز، سهمیه اختصاص یافته، نظارت بر نحوه نگهداری و استفاده از الکل خریداری شده برای تولید، دلایل و عوامل توزیع و عرضه خارج از مقررات باید بررسی شود. و قصور احتمالی مسئولین ذیربط نیز جهت جلوگیری از بروز حوادث مشابه، خسارات و خلأهای قانونی در نحوه توزیع مشروبات الکلی و محاسبه نظارت های لازم اعلام شود.

رئیس قاضی استان البرز افزود: همچنین اداره امور کیفری استان موظف است در خصوص تخلفات شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله رسیدگی به نحوه تهیه مشروبات الکلی مصرفی، نحوه نگهداری از نظر ثبت در مجموع پرونده تشکیل دهد. سیستم انبار، نحوه مصرف مشروبات الکلی خریداری شده و همچنین توزیع و تحویل غیرقانونی، اقدام و برخورد نمایید.

وی با تاکید بر اینکه متهمان این پرونده منتظر مجازات های مناسب و بازدارنده قانون خواهند بود، به دستگاه های انتظامی و امنیتی استان دستور داد اقدامات خود را با عوامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی و همچنین دستگاه های مسئول تشدید کنند. نظارت بر توزیع الکل برای جلوگیری از توزیع خارج از شبکه

دیدگاهتان را بنویسید