البرز پایتخت قرآنی کشور می شود/ کرج میزبان مسابقات قرآنی سردار سلیمانی و شهید عجمیان شد.


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919754

نشست خبری هفتمین دوره مسابقات قرآن سردار سلیمانی و شهید سید روح الله عجمیان امروز در سازمان فرهنگ و ورزش شهرداری کرج با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; نشست خبری هفتمین دوره مسابقات قرآن سردار سلیمانی و شهید سید روح الله عجمیان امروز 13 دی ماه در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.


سال گذشته 2000 نفر در مسابقات قرآن شرکت کردند

محسن عبدلی معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: اولین جلسه هفتمین دوره مسابقات قرآن محلات را برگزار می کنیم و کل شهر درگیر این مسابقات هستند.

وی ادامه داد: هنوز اطلاع رسانی جامعی از مسابقات انجام نشده و اولین جلسه را با اصحاب رسانه انجام داده ایم.

عبدولی افزود: سال گذشته 2 هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که امیدواریم امسال با کمک رسانه ها 5 هزار نفر در این مسابقه ثبت نام کنند.

این مسئول تصریح کرد: مسابقات قرآن کار دلی است و امیدوارم همه همت کنند تا در استان مسابقه ای در راستای بزرگداشت قرآن برگزار شود.

عبدلی در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما از رسانه ها اطلاع رسانی است.


می خواهیم کرج را به عنوان پایتخت قرآنی کشور ثبت کنیم

وحید قاسمی وند سرپرست معاونت قرآنی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در این جلسه گفت: هفتمین دوره مسابقات قرآنی را با نیت سردار حاج قاسم سلیمانی و سید روح اله عجمیان برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: پایان پنجمین دوره این مسابقات مصادف با روز شهادت سردار دلها بود و از امسال به یاد سردار دلها این مسابقات را اجرا می کنیم.

قاسمی وند افزود: هر ساله در روند برگزاری مسابقه نظرسنجی فعالان قرآنی تغییراتی ایجاد می کنیم و امسال نیز سه بخش اذان، مکبری و روان خوانی را به مسابقات اضافه کردیم.

این مسئول تصریح کرد: مهمترین هدف از برگزاری مسابقات قرآن جذب عوام به قرآن و انسان و ارتباط با این کتاب آسمانی است.

وی به قسمت تفسیر این مسابقه اشاره کرد و گفت: تفسیر سوره یوسف نیز یکی از بخش های مسابقه است تا شرکت کنندگان معانی و تفسیر قرآن را بشناسند و مفاهیم قرآن را در خود به کار گیرند. زندگی می کند.
قاسمی وند ادامه داد: این مسابقات در 5 رده سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 12 سال، 13 تا 18 سال، 19 تا 40 و بالای 41 سال برگزار می شود تا این تفکر به مردم منتقل شود که قرآن کریم است. کلید زندگی در تمام سنین..

این مسئول اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند از اول تا 30 دی ماه در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج ثبت نام کنند و مسابقات از ابتدای بهمن ماه در 60 منطقه استان برگزار می شود. برای دو گروه از برادران و خواهران با 120 قاضی

وی گفت: به تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه هدایایی اهدا می شود اما برندگان جوایز نقدی نیز دریافت خواهند کرد.

قاسمی وند بیان کرد: در سال های گذشته افتتاحیه مسابقات قبل از ثبت نام برگزار می شد اما امسال افتتاحیه پس از ثبت نام و در 3 دی ماه در یکی از سالن های شهر کرج برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: این مسابقات در مساجد، فرهنگسراها و مدارس استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه می خواهیم کرج را به عنوان پایتخت قرآنی کشور به ثبت برسانیم، تاکید کرد: مسابقات تخصصی قرآن در استان های دیگر نیز برگزار می شود، اما ما تنها استانی هستیم که چنین مسابقاتی را برای همه آحاد جامعه و مردم عادی داریم. یک رویداد بزرگ برگزار می کنند.

مصدل افزود: سال گذشته 4 هزار شرکت کننده در مسابقه کامنت و پیامک داشتیم و امسال پیش بینی می کنیم 10 هزار نفر در این بخش شرکت کنند.

قاسمی وند گفت: این مسابقات در سطح کرج برگزار می شود اما شهرهای دیگر استان نیز می توانند در این مسابقات شرکت کنند و در حال رایزنی هستیم تا شهرداری های شهرستان ها نیز در این مسابقات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: جلساتی را با مؤسسات قرآنی و سازمان تبلیغات اسلامی استان برای برگزاری این مسابقات برگزار کردیم و همه دوستان در حال تلاش هستند و این مسابقات بزرگترین مسابقات قرآنی محلات در کشور است.

این مسئول به برنامه های انس قرآن در سطح استان اشاره کرد و افزود: جلساتی را با آموزش و پرورش برگزار کرده ایم و اکنون در 6 مدرسه در سطح استان انس با قرآن داریم و در تلاش هستیم تا استعدادهای قرآنی شهرستان و استفاده از ظرفیت آنها برای بهره گیری از آموزش.

قاسمی وند در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم هفتمین دوره مسابقات را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کنیم و این مسابقات را به یک برند بزرگ فرهنگی در استان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید