ویژگی های قرآنی شخصیت سردار قاسم سلیمانی

ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797366

حجت الاسلام تاج آبادی به تشریح ویژگی های قرآنی شهید سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام تاج آبادی کارشناس مذهبی در گفت و گو با «نسیم هنداب» به تبیین ویژگی های قرآنی سردار قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره انفال که از مصادیق مهم حج است به صفات مؤمنان واقعی اشاره کرده است. قاسم سلیمانی.”

وی ترس از خدا را از ویژگی های مؤمن عنوان کرد و افزود: مؤمن کسی است که با یاد خدا با تمام وجود از خدا بترسد. احوال معنوی حاج قاسم در نماز و عبادت و… نشان می دهد که تمام فتوحاتی را که دیده، خداوند متعال دیده است.

تاجی آبادی دومین صفت مؤمنان را اطاعت برشمرد و گفت: شهید سلیمان مطیع بود و زمانی که مقام معظم رهبری دستور خود را اعلام کردند قبول کردند و هرگز از کوتاهی ها گلایه نکردند.

وی گفت: در جنگ 33 روزه که خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و دغدغه های سعید حسن نصرالله را مطرح کردند، فرمودند: دعای جوشن ساگیر را بخوانید و مقاومت کنید. شما برنده خواهید شد آنها پذیرفتند.

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان می کند: یکی از صفاتی که خداوند در قرآن برای مؤمنان واقعی بیان می کند این است که فقط بر خدا توکل کنند و به وسایل و وسایل و افراد تکیه نکنند، چنانکه امام رضا(ع) می فرمایند: نشانه بی اعتمادی و شهامتی که حاج قاسم در جبهه های نبرد با دشمن داشت به خاطر توکلش به خدا بود و معتقد بود تا خدا نخواهد حادثه ای رخ نمی دهد.

این کارشناس مذهبی اقامه نماز را یکی دیگر از صفات مؤمنان عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی های مؤمنان اقامه نماز است. حاج قاسم در شرایط سخت نماز خواند.

سرانجام فرمود: مؤمنان در آنچه خداوند به آنها داده انفاق می کنند. همین خصوصیات استثنایی حاج قاسم بود که باعث شد همه بگویند من هم قاسم سیمانی هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید