سردار سلیمانی فرمانده صلح، امنیت و آرامش بود/ صداقت و مردم سالاری از مهمترین ویژگی های حاج قاسم است.

ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794813

حاجی پور با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل مقاومت بود، گفت: حاج قاسم اهل صلح بود تا اهل جنگ و مبارزه. او خواهان صلح و آرامش برای مستضعفان، مردم ایران و کشورهای منطقه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حبیب الله حاجی پور شاعر آئینی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان با اشاره به ابیاتی از ابوالفضل زرویی شاعر فقید درباره سردار سلیمانی گفت: این شاعر بسیار زیبا می گوید: چه خوب است که لبخند بر لبان شما باشد. چهره، تا کارت های اداری در دل مردم باشد.

وی افزود: دلیل اصلی محبوبیت سردار سلیمانی حضور در لباس و دل مردم بود؛ سردار سلیمانی نیز بین احزاب مختلف سیاسی، مرزهای سیاسی و جغرافیایی ایران بود.

این شاعر آئینی خراسان جنوبی بیان کرد: مردم سالاری سردار سلیمانی باعث شد که هرجا رفتند بروند و مردم با آنها برخورد کردند، این در دل مردم بود و همچنین به این دلیل بود که با مردم صادقانه صحبت کردند و به قول خودشان صادقانه عمل کردند.

حاجی پور گفت: سردار سلیمانی در زمین یک عمل گرا بود، در کنار مردم بود و این را در عمل ثابت کرد، چیزی که ممکن است در دنیای امروز ما گم شود.

وی گفت: طبیعی است که مردی مانند سردار سلیمانی در روستاهای دور افتاده سیل زده و زلزله زده حضور داشته باشد و مشکلات مردم را با تمام وجود در دل مردم بشنود و بهترین قانون به نظر من این است که حکومت انسانها جاودانه شد و به همین دلیل سردار سلیمانی در دل مردم جای گرفت و جاودانه شد.

ساده زیستی و الگوی سردار سلیمانی

این شاعر آئینی خراسان جنوبی به ساده زیستی حاج کاسم اشاره و تصریح کرد: یکی از رموز استقامت و محبوبیت سردار سلیمانی شخصیت خاص ایشان بود که از بسیاری جهات الگو بود.

وی گفت: وقتی به عنوان یک هنرمند به جامعه نگاه می‌کنم، در دنیای مدرن، در این چند دهه، کمتر آدمی را می‌توان یافت که بتواند در ابعاد مختلف الگو باشد و سردار سلیمانی هم چنین بود. او نه تنها در عرصه مبارزه، جنگ و سیاست، بلکه در عرصه ساده سازی نیز الگو بود.

حاجی پور گفت: سردار سلیمانی مردی بود که با وجود جایگاهی که داشت هرگز از موقعیت خود برای منافع شخصی استفاده نکرد. زندگی و رفتار او بسیار روشن بود و خود را متفاوت و برتر از دیگران نمی دید. مردم نیز آن را به شدت احساس کردند.

این شاعر آئینی خراسان جنوبی بیان می کند: اینکه مرد و مسئول با مردم، با دل مردم و با مردم باشد نشان از ساده زیستی اوست.

وی افزود: راز ماندگاری حاج قاسم نیز به این دلیل است که در ابعاد مختلف زندگی انسان الگو بود.

عبادت و بندگی و اعتماد به خصوصیات حاج قاسم

حاجی پور گفت: حاج قاسم نیز جایگاه ویژه ای را در عرصه عبادت و بندگی خداوند اختصاص داد. اهمیت حضور در مجالس و نماز اول وقت، اهمیت دادن به خانواده و فرزندان شهدا و موارد دیگر از دیگر ویژگی ها و حتی نمونه سردار سلیمانی است که کمتر کسی را با این خصوصیات می توان دید.

این شاعر آئینی خراسان جنوبی بیان می کند: سردار سلیمانی انسانی بود که علاوه بر تلاش و مدیریت و پشتکار، همواره توکل به خدا و امید داشت. سردار سلیمانی چیزی را به خود نسبت نمی داد و همیشه در تمام سوالات و موفقیت ها می گفت کار را باید به خدا واگذار کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی اهل شعار نبود، اما مردم سردار سلیمانی را در عمل، توکل و امید دیدند.

حاجی پور به حضور سردار سلیمانی در مجالس عزاداری اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی هر ساله برای عزاداری امام حسین (ع) به سنگر کرمان می رفت و این حضور در مراسم اهل بیت (ع) نشان از اعتماد سردار سلیمانی و توسل به آن دارد. خداوند. و این اهل بیت (ع) هستند، زیرا آنها نیرویی هستند که از توان انسانهای معمولی خارج است و وسیله تقرب به خدا هستند.

این شاعر آئینی خراسان جنوبی گفت: سردار سلیمانی بعد از جنگ ایران و عراق همیشه روی زمین بوده و شاید کمتر کسی او را بشناسد، اما حداقل در یک دهه اخیر همه مردم ایران و حتی منطقه سردار سلیمانی با ویژگی خاص خود. اخلاق و روش و منش به سردار علم و ارادت خاصی داشتند.

وی در خصوص آمریکای ستمگر خونخوار سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی شعار محوری نبود، لذا محبوب همه مردم و حتی جریان های سیاسی بود.

حاجی پور ادامه داد: در بین جریان های سیاسی کمتر اتفاق می افتد که عده ای موافق و قبول یک نفر باشند. اما سردار سلیمانی آدم دیگری بود و اکثر مردم و جریانات سیاسی با هر نگاه فرهنگی و سیاسی و اجتماعی او را پذیرفتند و همه خونخواهی او را می خواستند.

حاجی پور گفت: سردار سلیمانی در رابطه با شرارت های آمریکا عاقلانه، منطقی و معقول به ایران نگاه کرد. صرف نظر از شعار، اما در عمل این را سابقه دشمنی آمریکا با ایران از گذشته و درک کامل همگان از این موضوع نشان داد، سردار سلیمانی علاوه بر مقاومت، ترسی از آمریکا نداشت، در حالی که همیشه عصبانی بود. و دشمنی در سخنانش توضیح داده است.

سردار سلیمانی اهل صلح بود

این شاعر آئینی خراسان جنوبی با بیان اینکه سردار سلیمانی اهل مقاومت است، تصریح می کند: سردار سلیمانی اهل صلح و صفا است تا اهل جنگ و مبارزه. وی خواستار صلح و آرامش برای مستضعفان، مردم ایران و کشورهای منطقه شد.

وی گفت: سردار سلیمانی نمی خواست دولت های ظالم و ظالم در کشور و مرزهای ما باشند. سردار با این نظام فکری در حال جنگ بود و تمرین ایجاد صلح و آرامش بود که برخی نیروها نمی خواستند در منطقه باشند.

حاجی پور گفت: هدف سردار سلیمانی و یارانش در منطقه ایجاد صلح، آرامش و امنیت بود و اگر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانشان در منطقه حضور نداشتند، معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد. مردم منطقه و ایران اگر این موضوعات را بررسی کنیم و در جلسات، سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه با افکار عمومی صحبت کنیم، لایه های پنهان زیادی باز می شود و شبکه های مخالف تاثیری بر افکار عمومی و جامعه ما نمی گذارد.

شاعر آئینی خراسان جنوبی گفت: سردار سلیمانی به آرمان هایی عمل می کند که ایران از اول انقلاب داشته و داشته و باید صلح، امنیت، آرامش و دوستی را برقرار کند. برخی نیروها و دولت ها توان تحمل صلابت و آرامش ایران را ندارند و طبیعی است که فعالیت های سردار سلیمانی آنها را نگران کرده است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرمانده صلح به ویژه برای کشورهای مسلمان و کشورهای همسایه در منطقه است، افزود: کشورهایی که با آنها اشتراکات دینی، مذهبی، زبانی و قومیتی داریم دوستی و صلح طبیعی به نفع همه مردم است. و هیچ عاقلی به دنبال جنگ نیست. «این جاه طلبانه نیست، زیرا این جنگ برای کشورها خوب نیست، در حالی که صلح با کشورهایی که ما مشترکات زیادی داریم به نفع همه ملت ها است.

فعالیت های سردار سلیمانی و تاثیراتی که وی بر مبادلات تجاری و اقتصادی داشت

حاجی پور افزود: سردار سلیمانی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا علاوه بر وظیفه مشخص، روابط بسیار خوبی با کشورهای همسایه در زمینه اقتصادی نیز برقرار کند تا در نهایت نتیجه و سود در جامعه حفظ شود.

این شاعر آئینی خراسان جنوبی گفت: روابط و فعالیت های سردار سلیمانی در منطقه در برخی کشورها و با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران تغییر مسیر داده است، اما سردار سلیمانی در خصوص روابط ایران با کشورهای منطقه، فعالیت های تجاری، اقتصادی و سیاسی را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: بیشتر نگاه حاج قاسم برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و دوست بود، زیرا معتقد بود اگر با همسایگان خود روابط خوبی داشته باشیم می‌توانیم بسیاری از نیازها را برآورده کنیم و چشم بر کشورهای غربی نبندیم.

حاجی پور گفت: سردار سلیمانی این پتانسیل و توانایی را در ایران و کشورهای همسایه دید و از این رو سعی کرد بسیاری از روابط ایران از جمله روابط سیاسی با بسیاری از کشورها را تقویت کند که در بعد اقتصادی نیز تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید