حل مشکلات مردم دغدغه شهید سلیمانی بود/ ضرورت تبیین ویژگی های مدرسه حاج قاسم برای مردم

ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794857

سهیلی حل مشکل مردم را یکی از دغدغه های حاج قاسم می داند و می گوید: مقام معظم رهبری بر ترویج مکتب حاج قاسم تاکید زیادی دارند و باید ویژگی های آن برای مردم تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سهیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با صبح توس گفت: جریانی که بدون توجه به جریانات و جریانات سیاسی جهانی با مردم حرف می زند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی دو ویژگی منحصر به فرد داشت، اول اینکه سخنان مردم و بدنه جامعه انقلابی را به دلیل جایگاهی که داشت با شجاعت بیان می کرد و دوم اینکه شاخص خود را همه فرمایشات مقام معظم رهبری قرار داده بود. به نفع خود می داند.

شهید سلیمانی زبان مردم و جبهه انقلاب بود

سهیلی با تاکید بر اینکه حل مشکل مردم دغدغه حاج کاسم است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر متأسفانه در کشور شاهد هستیم که برخی از مسئولان به دلیل ملاحظات یا گرایش های سیاسی و سکولار و یا بخشی از آنها صحبت درستی با مردم نمی کنند. آنها را منعکس می کنند، اما شهید حاج قاسم سلیمانی اینگونه نبود و در واقع زبان مردم و جبهه انقلاب بود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی از کل نظام و منویات رهبری پیروی می کند نه بخشی از آن که به نفع گروه خاصی تمام شود، بنابراین حاج قاسم بیش از هر چیز الگوی کامل اندیشه مردمی و مردمی است. طرف دیگر پیرو کامل منویات، شاخص ها و اندیشه های رهبری بود و وقتی این دو بعد را کنار هم می گذاریم، علاوه بر تداخل و رعایت، مکتب پاکی ایجاد می شود که انحرافی در آن نباشد، اولویت ها غفلت نشود. و مصلحت اندیشی نامناسب

تلفیق مردم سالاری دینی و پیروی از منویات رهبری، رمز موفقیت و محبوبیت حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه تلفیق مردم سالاری دینی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری رمز موفقیت و محبوبیت حاج قاسم سلیمانی و مکتب حاج قاسم است، ادامه داد: به وصیت نامه و سخنان ایشان نگاه کنید تا مکتب حج قاسم برای ما روشن می شود.

سهیلی یادآور شد: حاج کاسم سلیمانی نگاه جناحی، جناحی و سیاسی نداشت و به نظر می رسد ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی را به آنچه مهم می دانیم و به آن علاقه داریم محدود می کنیم. ترویج چهره کمال و کل مکتب حاج قاسم، همان گونه که حاج قاسم همه اوامر و منویات رهبری را می پذیرد و به آن عمل می کند.

خطر تحریف و فراموشی در کمین مدرسه حاج قاسم

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: با بیان نکردن کامل مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد تحریف این مکتب هستیم و مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که ما به مکتب حاج قاسم توجه نکردیم و بحث کردیم. ما بعضی از دستورات حاج قاسم را فراموش کرده ایم و سرپیچی کرده ایم و همان خطری که در مورد فراموشی مکتب امام وجود دارد در مورد مکتب حاح قاسم نیز وجود دارد، همانطور که مقام معظم رهبری در مورد مکتب امام فرمودند. اگر مکتب امام را فراموش کنیم به ما سیلی می زنند، مکتب حاج قاسم هم هست.

وی با بیان اینکه نمونه هایی از تحریف و فراموشی را حتی در آثاری که درباره حاج قاسم ساخته شده نیز می توان مشاهده کرد، ادامه داد: در طول یک سال گذشته واقعاً در تبیین مکتب حاج قاسم و این سرمایه کوتاهی کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید