رئیس قاضی البرز: حمید کارا حسنلو، پزشک متهم پرونده شهید عجمیان در مرحله مقدماتی وکیل داشت/ بنا به اظهارات فرزام نیا، متهم دیگر حادثه، کارا حسنلو یقه زیر پیراهن شهید عجمیان را نگه داشته است. وقتی شهید ادجمیان را با چاقو زد به دست کارا حسنلی می زند

رئیس قاضی البرز: حمید کارا حسنلو، پزشک متهم پرونده شهید عجمیان در مرحله مقدماتی وکیل داشت/ بنا به اظهارات فرزام نیا، متهم دیگر حادثه، کارا حسنلو یقه زیر پیراهن شهید عجمیان را نگه داشته است. وقتی شهید ادجمیان را با چاقو زد به دست کارا حسنلی می زند

حسین فضلی هرکندی رئیس قاضی استان البرز گفت: این ادعا که حمید کارا حسنلو در مرحله مقدماتی وکیل نداشت صحت ندارد و به جای آن وکیل جایگزین انتخاب شده است.

روز گذشته یکی از روزنامه ها در گفت و گو با وکلای منصوب و یکی از اعضای خانواده حمید کارا حسنلو، یکی از متهمان پرونده شهادت ادجمیان، مطلبی با عنوان «او نه رهبری بود و نه قصد حضور در این حوزه را داشت» منتشر کرد.

در این گزارش به نقل از وکلای منصوب حمید کارا حسنلو، ادعا شده است که وکلای این مرد نتوانسته اند به پرونده موکل خود دسترسی پیدا کنند و مورد مطالعه قرار دهند. همچنین یکی از اعضای خانواده این فرد مدعی است که حمید کارا حسنلو نتوانسته با کسی ملاقات کند.

حسین فادلی هرکندی در خصوص پرونده حمید کارا حسنلو از متهمان شهید عجمیه اظهار داشت: تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری در جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی که مجازات آن مشمول است به صراحت آمده است. طبق ماده 302 این قانون طرفین دعوی در مرحله تحقیقات مقدماتی وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تایید قوه قضائیه می باشند انتخاب می کنند. پرونده آقای کارا حسنانو نیز موضوع این تبصره است و از آنجایی که آقای کارا حسنو در مرحله تحقیقات مقدماتی برای موضوع تبصره مذکور وکیل ارائه نکرده است، با توجه به مواد قانونی، وکیل از سوی دادگاه تعیین شد. مقامات قضایی برای او

وی افزود: در نتیجه این ادعا که حمید کارا حسنلو در مرحله مقدماتی وکیل نداشته است صحت ندارد و وی به عنوان وکیل تعیین شده است.

رئیس قاضی استان البرز ادامه داد: به محض ارائه وکیل حمید کارا حسنلو، دستورات لازم برای ملاقات با وکیل تعیین شده انجام شد. حمید کارا حسنانو به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و به همین دلیل با وکلای منتخب در بیمارستان ملاقات کرد و وکالت نامه امضا شد و با توجه به دستگیری وی، وکالت نامه تنظیمی نیز به تصویب رسید. زندان

فاضلی هرکندی گفت: با توجه به اینکه پرونده برای تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است، وکیل منتخب حمید کارا حسنلو برای بررسی پرونده و بررسی پرونده به دادگاه مراجعه کرده و منعی برای بررسی پرونده در آینده ندارد.

وی در خصوص ادعای حمید کارا حسنلو مبنی بر اینکه ممنوعیت تجمع شدید است، گفت: حمید کارا حسنلو به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است، تمام اقدامات پزشکی انجام شده و حال وی خوب است.

رئیس قاضی استان البرز تصریح کرد: از آنجایی که حمید کارا حسنلو بازداشتی محسوب می شود، غیر از پرسنل بیمارستان، افراد دیگری طبق مقررات سازمان زندان ها با وی ملاقات می کنند و منعی برای ملاقات وجود ندارد.

فاضلی هرکندی در خصوص اینکه حمید کارا حسنلو نقشی در شهادت شهید عجمیان نداشته است، گفت: طبق بررسی های انجام شده، حمید کارا حسنلو و همسرش فراخوان اعلام شده از سوی رسانه های معاند را برای شرکت در چهلمین نفر پیگیری کردند. به نام حدیث نجفی بود، به محل حادثه آمد و در حالی که در جریان اغتشاش بود، در محل وقوع اغتشاش فیلمبرداری کرد و فیلم نیز در گوشی وی موجود بود.

وی ادامه داد: در ادامه حمید کارا حسنلو مدعی است هیچ اقدامی در قبال شهید عجمیان انجام نداده است در حالی که یکی از متهمان پرونده آرین فرزام نیا نام دارد که صراحتا به ضربه چاقو به کتف و گردن شهید اعتراف کرد. مشت های او در بازوی حمید کارا حسنلو فرود آمد.

رئیس قاضی استان البرز بیان کرد: بنا به اظهارات متهم فرزام نیا، حمید کارا حسنلو یقه زیر پیراهن شهید عجمیان را گرفته بود که چاقوی وی که قصد ضربه زدن به شهید عجمیان را داشت به دست حمید کارا اصابت کرد. حسنلو و بریدگی دستش. مشخص است که فیلم صحنه های شهادت برای همین بوده است.

فادلی هرکندی ادامه داد: حمید کارا حسنلو در دادگاه به صراحت اعلام کرد که یکی از کاستی هایش این بوده که در پرونده شهید عجمیان به وظیفه پزشکی خود عمل نکرده است.

وی تاکید کرد: احکام صادره در دادگاه برای متهمان این پرونده غیر قطعی است و پرونده برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده و هنوز قوه قضاییه در این مورد تصمیم گیری نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید