حفظ میراث فرهنگی استان برای ما در اولویت است/ لزوم شفاف سازی سازه پیدا شده در روستای کارا حسنلو


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889575

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم اطلاع رسانی به موقع میراث فرهنگی استان در خصوص کشف سازه مربوط به دوران پارتی در اطراف روستای کارا حسنلو گفت: حفاظت از میراث فرهنگی استان برای ما در اولویت است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ماصدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با حضور در محل آثار باستانی کشف شده در محوطه زمین در نظر گرفته شده برای احداث کارخانه آهن اسفنجی الماس آرتاویل که در 10 کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد. در حوالی روستای قره حسنلو بخش ویلکیج شهرستان نمین در بازدید میدانی از محل آثار کشف شده با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیران کارخانه الماس آرتاویل و وی در جمع مدعیان فرهنگی منطقه بر لزوم حفظ و حراست از آثار باستانی و میراث فرهنگی موجود در این منطقه تاکید کرد.

وی در این بازدید با اذعان به اینکه با توسعه صنعتی استان همواره حامی تولید و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان هستیم، تصریح کرد: اما حفاظت و نگهداری از میراث تاریخی که پایتخت فرهنگی اردبیل است، امری مهم است. اولویت بالاتر در مورد ما

بدری با انتقاد از عدم اطلاع رسانی به موقع مسئولان میراث فرهنگی استان در خصوص این کشف تاریخی، از مدیرکل میراث فرهنگی استان خواست تا با برگزاری نشست خبری در اسرع وقت نسبت به شفاف سازی بیشتر در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص ابعاد مختلف این کشف تاریخی توضیحاتی ارائه کند. اقدام اداره مربوطه باید برای تنویر افکار عمومی اقدام کند.

نماینده مردم شهرهای اردبیل، نمین، نیر و سرعین در شورای اسلامی نیز از مدیر عامل و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درخواست کرد کاوش های باستان شناسی در این مجموعه و حتی انجام شود. در نواحی نزدیک محل ساخت کارخانه برای کشف ساختمان های دیگر ادامه داستان مربوط به سازه کشف شده مربوط به دوره اشکانی در قره حسنلو و توضیح نتایج آن برای عموم.

انتهای پیام/ج

دیدگاهتان را بنویسید