حادثه بم نباید در میبد تکرار شود/ لزوم تهیه سازه با تیک زدن سازه های بام

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سید جمال سجادی پور در اولین رویداد مدیریت بحران در قووی ایران در سال 1401 با اشاره به حادثه ناگوار زلزله بم و اهمیت پیشگیری از این گونه ویرانی ها، گفت: فرهنگ سازی و آموزش مردم برای تضمین ساخت و ساز و آنها. حمایت از اجرای کامل طرح های بازآفرینی شهری یکی از اقداماتی است که می توان برای جلوگیری از تخریب های ناشی از زلزله بم انجام داد.

وی افزود: میبد ساختاری شبیه بم دارد و به همین دلیل باید همه دست به دست هم دهیم تا از وقوع حادثه ای مشابه بم در این شهر جلوگیری کنیم.


36a16250 f69e 4c72 aeb4 6dc3d04815ac خبر خاکستری

فرماندار میباود با اشاره به اهمیت بررسی حادثه بمب و سازه های سالم گفت: با بررسی حادثه بمب و مطالعه سازه هایی که آسیب ندیده می توان تجربه را در اختیار مردم قرار داد.

وی ادامه داد: تامین سازه ها و رفع نیازهای مورد انتظار در بافت های فرسوده و تاریخی از دیگر مواردی است که در این شهرستان نیاز به بررسی و تحقیق دارد.


IMG 1226 خبر خاکستری


حادثه بم زنگ خطری برای شهرهای مشابه بود

مجید بهارستانی شهردار میبد با اشاره به تاریخچه شهر میبد گفت: وسعت شهر میبد 3200 هکتار است که 740 هکتار آن ارزش تاریخی و 600 هکتار باغ را شامل می شود که این قلعه بیش از 6 هکتار است. قدمت هزار ساله، شباهت زیادی به شهر بم دارد.

وی هدف از برگزاری این نشست را ارتقای تاب آوری شهرها در برابر حوادث طبیعی، اجتماعی و بحرانی دانست و گفت: زلزله بم در سال 1381 با قدرت 6 ریشتر و تنها 12 ثانیه رخ داد اما از شهری با 90 هزار نفر جمعیت، حدود 30 هزار نفر. بالغ بر 50 هزار نفر در این حادثه ناگوار جان باختند و این حادثه باید زنگ خطری برای شهرهای مشابه بم باشد.


25f727f2 6da1 44a2 bfe0 688601217bdc خبر خاکستری

شهردار میبد با اشاره به اقدامات بازآفرینی شهری انجام شده در شهر میبد گفت: ساماندهی معابر، تامین پارکینگ و تلاش برای زنده نگه داشتن بافت در هشت محله شهر به منظور ارتقای سطح زندگی مردم در بافت تاریخی. پارچه و آنها را تشویق به ماندن در بافت می کند.ساخته شده در زمینه بازآفرینی شهری.

وی افزود: قلعه نارین، سد کلار، یخچال کاشتی، چاپارخانه، کاروانسرای شاه عباسی، قلعه مهرجرد و قلعه بارجین تنها بناهای این شهرستان محسوب می شوند و در شهرستان میبد 60 رشته قنات و 20 آسیاب آبی وجود دارد که تعدادی از آنها ساخته شده است. بازسازی شده و برخی از آنها نیازمند هستند.


IMG 3421 خبر خاکستری


بیش از 10 میلیون ایرانی در پناهگاه های ناامن زندگی می کنند

امیرحسین طروات جو مدیر کل املاک و تجهیزات مالی شرکت رضاآفرینی ایران نیز دانشجویان هنرستان هنرهای زیبای میبد را سفیران آینده بم برای ایران دانست و اظهار داشت: خاستگاه و آغاز این اتفاق جمله «روزی روزی بود». ایران برای بم بود و امروز بم “برای ایران قدرتمند” و دانشجویان باید نقش خود را به عنوان سفیران آینده بام برای ایران قدرتمند ایفا کنند.

وی افزود: امروز در کشور یک سوم مردم در بافت های غیر کارآمد زندگی می کنند و از این یک سوم 10 میلیون نفر در خانه هایی زندگی می کنند که حتی ساختار ساده ای ندارند و کوچکترین جابجایی این خانه ها باعث از بین رفتن خانه ها می شود. جان انسانها “بمب برای ایران قدرتمند” یک هدف اصلی دارد و آن هدف اصلی نجات جان مردم است.


48dced02 6a04 4464 966d ec8efd97b606 خبر خاکستری

مدیرکل املاک و تجهیزات مالی شرکت بازآفرینی ایران با اشاره به تعداد سازه های ناپایدار در کشور گفت: 2 میلیون و 700 هزار سازه ناپایدار در کشور وجود دارد که از این تعداد 122 هزار سازه ناپایدار در استان یزد است و برآوردها نشان می دهد که حدود 83 درصد از ساکنان این سازه ها، نزدیک به 500 هزار نفر، در این 122 هزار سازه ناپایدار زندگی می کنند.

تاروات جو ادامه داد: من و شما باید در اولویت این جلسه، یعنی. نجات جان با انجام کار جهادی و ما باید در آن عرصه تلاش کنیم و بدانیم که این حرکت حرکتی است که مردم باید در آن مشارکت داشته باشند و باید توسط مردم انجام شود.


بازآفرینی شهری یک اقدام سیاسی – اجتماعی است

رضا خسروآبادی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به برگزاری این رویداد در سراسر کشور گفت: هدف اصلی این رویداد سه روزه مفهوم و زمان بندی است. نوسازی و بازآفرینی در حوزه ساخت و ساز مسکن می تواند مورد استفاده قرار گیرد چرا که جاربان باید در تمامی حوزه های هدف بازآفرینی شکل گیرد.

وی این حرکت را حرکتی ملی با حضور سفیران بم در 100 شهر بزرگ منتخب حوزه بازآفرینی دانست و تصریح کرد: این حرکت و تلاش بسیار مقدس، مهم و ارزشمند است و ارتباط مستقیمی با جان همه شهروندان دارد. و همچنین اینها که در این زمینه نقش دارند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری گفت: بازآفرینی شهری مانند ظرفی ارزشمند است و اقدامات انجام شده در راستای بازآفرینی شهری باید انجام شود. متناسب با حیثیت و ارزش نوع ظرف.

وی افزود: در مسیر بازآفرینی شهری با یک فرآیند پخته روبرو هستیم، اقدامات انجام شده روز به روز، دهه به دهه و سال به سال به بلوغ رسیده است و در مسیر توسعه اقدامات زیست محیطی در این حوزه، رنگ مدیریت شهری به خود گرفت.

خسروآبادی ادامه داد: اقدامات بازآفرینی تبدیل به اقدامات ساماندهی با تفکر و ظرافت شد و از بعد صرف حکمرانی شهری به بعد اجتماعی منتقل شد و با ورود افکار اجتماعی و سیاسی به این عرصه، جنبش ها جنبه مشارکت اجتماعی به خود گرفت و همه چیز این موارد نشان دهنده رشد کند بازآفرینی شهری است.

وی بازآفرینی شهری را یک سیاست اجرایی جامع برای ارتقای کیفیت زندگی و زندگی شهروندان دانست و گفت: همه اقدامات لازم باید به ارتقای کیفیت زندگی منجر شود و مردم از زندگی در بافتی که در آن زندگی می کنند خوشحال باشند. .

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: اقدامات بازآفرینی شهری باید پایه های زندگی شهروندان را تقویت کند، کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را در زمینه زیرساخت ها ارتقا بخشد و بهبود بخشد. کیفیت مسکن و مسکن پایدار برای شهروندان و ما به عنوان کارمند باید این سه کار مهم را انجام دهیم. بیایید دریابیم

وی میبد، نادوشن و بافروی را دارای هر سه نوع بافت فرسوده، تاریخی و حاشیه شهر می داند که بافت های هدف بازآفرینی شهری هستند و اظهار داشت: 350 میلیون تومان برای نوسازی مسکن واجد شرایط در بافت های هدف پیش بینی می شود. در این صورت مالک باید از شهرداری پروانه شهرسازی دریافت کند و در صورت داشتن شرایط لازم با بارگذاری سند مسکن مورد نظر برای بازآفرینی در سامانه، تسهیلات اخذ کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید