822 دانش آموز کرمانی در جشنواره مهارت های سازه شهید حاج قاسم سلیمانی/ از موشک آبی تا سازه ماکارونی شرکت می کنند.

ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1805672

دبیر جشنواره مهارتی شهدای حاج قاسم سلیمانی گفت: دانش آموزان در ساخت ماشین آلات نجات و کنترل ماکارونی، موشک آبی، تخم مرغ و بال حضور داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; مسجد جامع امام علی (ع) کرمان از روز گذشته شاهد حضور دانش آموزان خلاقی بود که هنر و مهارت خود را در جشنواره مهارتی شهید حاج قاسم سلیمانی به نمایش گذاشتند.

وقتی عنوان جشنواره علم و مهارت را می بینیم، برای برگزاری آن زبان به تشکل های علمی و متولیان دولتی می رود. اما جالب است بدانید در شهر کرمان یک کمیسیون علمی در حال برگزاری جشنواره مهارت بین نوجوانان است.

7b11ea37 fefc 446b 936b fb3debac5f09 خبر خاکستری

هیأت شهدای بیت الله الحرام کرمان یکی از هیئت های با سابقه ای است که به گفته محمدرضا موذنی، یکی از اعضای شورای مرکزی این هیأت؛ هیئت های باسابقه ای که در سال 1395 به عنوان هیئت رئیسه این هیئت برگزار می شود. از محرم سال 1360 در سال های اول جنگ این هیئت با همت جوانان انقلابی، استانی و جمعی از رزمندگان با محوریت مجید دوستعلی در دادگستری شهرستان کرمان تشکیل شد.

اما این هیئت در طول سالیان متمادی پا را از فعالیت های معمول هیئت ها فراتر گذاشته و در پوشش یک پایگاه فرهنگی و مذهبی فعالیت کرده است; موذنی در این خصوص می گوید: این کمیته علاوه بر اجرا و موفقیت طرح های شجره النبوه و بینات، در حوزه های مختلفی از جمله تبیین و تحلیل مسائل روز و برگزاری مناسبت های مذهبی فعالیت داشته است.


این هیئت امسال برای دومین سال متوالی جشنواره مهارت های شهید حاج قاسم سلیمانی را برگزار می کند. سید حسین شجاعت الحسینی دبیر جشنواره در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این جشنواره به مدت یک روز و نیم در بین دانش آموزان سال اول و دوم دبیرستان های 5 ناحیه برگزار می شود.


وی افزود: 822 دانش آموز در قالب 352 تیم در این رویداد شرکت کردند و روز گذشته دانش آموزان از ساعت 15 تا 20 اقدام به ساخت سازه کردند.

دبیر جشنواره مهارت های شهید حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: دانش آموزان در ساخت ماکارونی، موشک آبی، ذخیره تخم مرغ، بال و ماشین های کنترلی مشارکت داشته اند.

216d3dc3 b391 4ecd 8333 e208d3933c08 خبر خاکستری

سید حسین شجاعت الحسینی گفت: امشب مراسم اختتامیه 60 تیم برتر با اهدای جوایز و تندیس به برگزیدگان و اهدای بسته فرهنگی به شرکت کنندگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: ارزیابی پروژه ها در قالب کارگروه 40 نفره 20 تیمی انجام می شود که پس از ارزیابی امشب نهایی می شود.


دبیر جشنواره مهارتی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تیم های دخترانه از رشته های ماکارونی و تخم مرغ و تیم های پسرانه از رشته های بال و موشک آبی استقبال کردند.

fdf64778 7ae4 4f61 aa33 f1817600ae2e خبر خاکستری

شجاعت الحسینی با اشاره به تلاش یک ماهه تیم اجرایی برای برگزاری جشنواره تصریح کرد: با همکاری نواحی اول و دوم آموزش و پرورش کرمان، تیم جشنواره برای توجیه دانش آموزان از اول دی ماه در 70 مدرسه حضور پیدا کرده است.


وی افزود: همچنین پس از ثبت نام، کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان به صورت حضوری به مدت یک هفته و به صورت جداگانه برای مناطق و به صورت تخصصی برگزار شد.


دبیر جشنواره مهارتی شهدای حاج قاسم سلیمانی بر تغییر شیوه کار هیئت ها بر اساس سلیقه جوانان تاکید کرد و گفت: ها; نیازها و علایق جوانان باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

d8371bfd 0414 4094 80ee 90d77bd4a1f8 خبر خاکستری

سید حسین شجاعت الحسینی گفت: فعالان و مسئولان فرهنگی باید خلاقانه کودکان امروز را در مساجد، تکایا و هیئت ها مشارکت دهند و علاوه بر برگزاری مراسم و شعائر مذهبی و رعایت چارچوب های دینی، برنامه های جوان پسند را در دستور کار قرار دهند. خودت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید