نتیجه شکایت 16 متهم پرونده شهید عجمیان در دیوان عالی کشور

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921718

مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در صفحه شخصی خود در توییتر از نقض احکام بدوی در رابطه با سه متهم پرونده شهید عجمیان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در صفحه شخصی خود در توییتر از نقض احکام بدوی سه نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان خبر داد و نوشت: نتیجه شکایت 16 متهم در دادگاه پرونده شهید عجمیان در دیوان عالی کشور

شکایت محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی به استناد بند الف ماده ۴۶۹ هجری. پس از میلاد، ابراهیم بود. حکم صادره از سوی حمید کارا حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به دلیل نقص در تحقیقات نقض شد.

21 آبان ماه تعدادی از اغتشاشگران در اطراف بهشت ​​سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم اربعین یکی از قربانیان اغتشاشات اخیر مرحوم حدیث نجفی با ایجاد زنجیر زنده، بزرگراه را مسدود کردند. سنگ، چوب و مصالح ساختمانی، ضایعات کرج قزوین و اخلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و تعرض به مسئولان.

در حوادث آن روز سید روح الله عجمیان بسیجی مدافع امنیت مظلوم واقع شد و به شهادت رسید.

در مجموع 16 متهم در این پرونده محاکمه شدند و در 18 آذر و کمتر از یک ماه پس از شهادت، جلسه دادگاه انقلاب اسلامی استان برای رسیدگی به اتهامات 13 نفر آغاز شد و همزمان با آن جلساتی برگزار شد. دادگاه کیفری یک استان ویژه جرایم اطفال و نوجوانان با حضور متهمان و وکلای آنان و همچنین مددکار اجتماعی سازمان اجتماعی و اولیای دم متهم که کمتر از 18 سال سن داشتند برگزار شد.

سرانجام پس از پایان جلسات دادگاه، ختم رسیدگی را اعلام و در 23 آذرماه یعنی حدود یک ماه پس از وقوع جرم، نتیجه اولیه این پرونده صادر شد.

بر اساس احکام صادره برای 5 نفر از متهمان که اقدامات اصلی آنها از قبیل مجروح شدن با چاقو و حمله به شهید با سنگ، مشت و لگد و کشیدن شهید با بدن برهنه روی آسفالت خیابان به اجرا درآمد. ، بر اساس هنر. منجر به شهادت سید روح الله عجمیان شد. به اتهام فساد در جهان از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، تعرض به افسران نیروی مقاومت بسیج و فرج و جرایم علیه تمامیت جسمانی مردم که موجب اخلال جدی در نظم عمومی و ناامنی کشور شده است. منجر به شهادت پاسدار بسیج سید روح الله عجمیان شد و 11 متهم دیگر (از جمله 3 جوان حدوداً 18 ساله) نیز به دلیل نقش داشتن در اغتشاشات و تأثیرگذاری به حبس طویل المدت (تا 25 سال) محکوم شدند. اقدامات آنها در شهادت سید روح الله عجمیان .

دیدگاهتان را بنویسید