وقتی یقه آبی همه چیز را خراب کرد

وقتی یقه آبی همه چیز را خراب کرد

یکی از نگرانی های سنگال برای حضور در جام جهانی قطر مصدومیت ادواردو مندی بود، دروازه بان چلسی در روزهای منتهی به جام به تمرینات بازگشت و شاهد حضور او در بازی رفت مقابل هلند بودیم. مندی که در طول بازی لحظات متزلزلی از خود به نمایش گذاشت، در دقیقه 85 مرتکب اشتباهی شد که باعث شد سنگال در بازی رفت یک امتیاز کسب کند.

فارغ التحصیلان سیسه از یک تاکتیک موفق برای به پایان رساندن بازی با تساوی استفاده کردند و از آن نتیجه می گرفتند، اما همه چیز در دقایق پایانی تغییر کرد. ارسال دی یانگ از سمت راست و دفع عجیب و ناموفق مندی با ضربه سر کودی گاکپو همراه شد.
با آن ضربه توپ پشت سر بازیکن هلندی وارد دروازه سنگالی شد و او فرصت چندانی برای جبران نداشت. البته یاران مندی شیراز پس از آن آزاد فرو ریخت و گل دیگری را پذیرفتند تا صعود خود را سخت کنند.

اگر آن صحنه اتفاق نمی افتاد، شاید سنگال دست خالی زمین را ترک می کرد، اما بهترین دروازه بان جهان از نظر فیفا که نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی کشورش در جام ملت های آفریقا و راهیابی به جام ملت های آفریقا داشت. قهرمانی جهان، این بار دقیقاً همان جایی که باید باشد. بهتر و مطمئن تر از همیشه، او یک اشتباه بزرگ مرتکب شد.

سنگال در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف قطر می رود. این تیم که در حال حاضر با صفر امتیاز و تفاضل گل منفی دو تیم قطر در قعر جدول گروه اول قرار دارد، باید از سد میزبان خود بگذرد تا شانس صعود خود را زنده نگه دارد و در بازی آخر مقابل اکوادور نتیجه خوبی کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید