یقه هایی که مطابق با هنجار جامعه هستند


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821694

تمایل برخی از افراد به سگ گردانی به دلیل ورود فرهنگ غربی و تقلید از برخی رفتارهای آنهاست که باعث شده تمایل به نگهداری از این حیوانات در خانه یا قدم زدن با آنها در کوچه و پس کوچه بهترین سرگرمی برای آنها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، یکی از معضلات اجتماعی و پدیده های نوظهور در جامعه امروزی، قدم زدن سگ هاست، سگ هایی که برخی افراد در خیابان ها و پارک ها آنها را در آغوش می گیرند و گاه با آنها سرگرم می شوند.

تمایل برخی افراد به این ناهنجاری به دلیل ورود فرهنگ غربی و تقلید از برخی رفتارهای آنهاست که باعث شده است این حیوانات را در خانه نگهداری کنند و یا با آنها در کوچه پس کوچه ها قدم بزنند تا بهترین سرگرمی برای آنها باشد.

این روزها گاهی در پیاده روها یا پارک ها افراد با اعتباری متفاوت را می بینیم که قلاده هایی در دست گرفته اند و تفریح ​​با این حیوان را نوعی زندگی مدرن و سرگرمی های جدید و جذاب می دانیم در حالی که بسیاری از رهگذران اینها را می بینند. سگ ها. آنها به سرعت به طرف دیگر عقب نشینی می کنند و همان نقطه ترس را ترک می کنند.


تهدیدی برای سلامت انسان

در حالی که این پیاده روی با سگ ها برای برخی می تواند سرگرم کننده باشد، از سوی دیگر نه تنها باعث ایجاد ترس و وحشت در بقیه افراد جامعه می شود، بلکه سلامت افراد را نیز به خطر می اندازد.

بسیاری بر این باورند که گاوهای ثروتمند از این سگ ها مراقبت می کنند زیرا هزینه نگهداری از آنها، قلاده های گران قیمت، لباس های تزئینی و هزینه غذای آنها بسیار بالاست اما این پدیده نوظهور را می توان در برخی از خیابان ها مشاهده کرد که صاحبان این سگ ها خودنمایی می کنند.


7571e5cf 4ba3 4a35 8303 2291143d9944 خبر خاکستری


قطعاً پیش آمده است که سگ ها در حین رانندگی سر خود را از پنجره ماشین بیرون آورده اند و در بیشتر موارد بازداشت یا حرکت در خیابان ها باعث آزار و اذیت شهروندان شده است.

متأسفانه مدتی است که سگ گردانی در خیابان های بروجرد و کوچه های ساحلی وجود دارد و وجود آنها باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان می شود، گاهی مردم برای استراحت به کوچه ها و پارک ها می روند و سگ گردانی باعث ایجاد ناراحتی می شود.


لزوم مقابله با راه رفتن سگ

یکی از شهروندان بورگر گفت: متأسفانه این روزها در هنگام عصر شاهد گردش سگ ها در برخی پارک ها هستیم و انتظار داریم مسئولان با این پدیده برخورد کنند و اجازه ندهند سگ ها به راحتی راه بروند.

وی افزود: افرادی که سگ گردانی می کنند تمایل زیادی به خودنمایی دارند و آن را نوعی حیثیت می دانند اما آنها را از شهروندان و کسانی که در پارک ها هستند محروم می کند.


جداسازی و کاهش روابط اجتماعی از نتایج سگ‌بازی

حامد پرچی جامعه شناس در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: چند سالی است که در خانه مراقب سگ ها و سگ ها هستیم. در مسائل اجتماعی هم مثل این است که وقتی در فرهنگ و جامعه چیزی مثل تربیت سگ نیست، یک سال است که محبوبیت دارد و واقعا نشان می دهد که این پدیده از بیرون آمده است.


6d6d8ae5 67b5 412d 94c7 fc2a47eb60c3 خبر خاکستری


وی افزود: یکی از عوامل مهم در روابط اجتماعی ارتباط با دیگران است. به هر رابطه اجتماعی که بخواهیم نگاه کنیم، می بینیم که این پدیده بر روابط اجتماعی و پیشینه خانوادگی تأثیر منفی یا مثبت دارد. موضوع سگ گردانی هیچ نکته مثبتی ندارد، «روابط اجتماعی را تقویت نمی کند و به تدریج منجر به انزوای افراد و کاهش روابط اجتماعی می شود.

این جامعه شناس گفت: وابستگی به سگ در اوقات و زمان های مختلف آزاد مشکلاتی را ایجاد می کند، جامعه ما جامعه ای مذهبی است و سگ حیوانی نجس است. حتی در گذشته و در قدیم، زندگی با سگ با فرهنگ و مذهب ما همخوانی نداشت.

پارچی می گوید: «در خانواده برخی افراد مخالف سگ هستند و عده ای خواهان نگهداری از سگ هستند و این باعث کاهش روابط اجتماعی می شود. از سوی دیگر شکاف های عاطفی با این حیوانات و راه رفتن با آنها وجود دارد. و سایر اثرات منفی سگ های راه رفتن، در واقع این افراد سعی در پر کردن شکاف در روابط دیگران با این حیوانات دارند، این افراد منزوی هستند و هر چیزی که باعث انزوا می شود همان اثرات منفی است.

پرچی گفت: فرهنگ ایرانی همانطور که مشاهده می شود در طول قرن ها از بین نرفته است و همچنان باقی است و باید تلاش کنیم تا این گونه فرهنگ ها نفوذ و گسترش پیدا نکنند.


علیه سگ شکایت کنید

سجاد بیرانوند، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد در گفتگو با سفیرافلاک گفت: «بی.


d65715b2 5cf7 4944 ab69 bc9d5513c458 خبر خاکستری


وی افزود: البته در جلسه مقرر شد که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در صورت مشاهده چنین مواردی ابتدا تذکر دهد و در صورت بی توجهی به این هشدارها شکایت شود. و آنها مدیریت می کنند.”

دادستان بورژوا گفت: اگر سگ های گردشی نظم عمومی را برهم بزنند یا نظم عمومی را بر هم بزنند قابل تعقیب است و قطعا عاملان آن شناسایی می شوند.

با تمام این تفاسیر امیدواریم عده ای حق استفاده از سگ گردانی را به عنوان سرگرمی نداشته باشند و باعث ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید