کنایه یک پرسپولیسی: کری استقلالی ها یقه آنها را می گیرد

کنایه یک پرسپولیسی: کری استقلالی ها یقه آنها را می گیرد

لیگ برتر به اوج خود رسیده و 3 تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان مدعی قهرمانی هستند. هفته آینده شاهد یکی از مهم ترین دربی های سال های اخیر خواهیم بود. دربی که تساوی تماماً به سود سپاهان خواهد بود و از این رو دو تیم برای پیروزی بازی خواهند کرد. به بهانه دربی پیش رو به سراغ کاپیتان سابق پرسپولیس رفتیم تا درباره وضعیت پرسپولیس با او صحبت کنیم. صحبت های شیث رضایی را در ادامه می خوانید.

شرایط این روزهای پرسپولیس را چطور می بینید؟

خب متاسفانه در چند بازی به راحتی امتیازات را از دست دادیم و آن مشکل ما را از قهرمانی دور کرد و صدر جدول را از آن خود کرد. ما واقعاً نباید آن امتیازها را از دست می دادیم و اگر حتی یکی از آن بازی ها را می بردیم، در بالای جدول امن بودیم و راحت کار می کردیم. با این حال شرایط تیم در چند دیدار اخیر بسیار خوب بوده و در 3 بازی قبلی موفق به پیروزی شده ایم. امیدوارم تا پایان فصل همین روند را ادامه دهیم.

فکر می کنی پرسپولیس می تواند در این فصل قهرمان شود؟

من اول فصل اول مصاحبه کردم و گفتم می خواهند سپاهان امسال قهرمان شود. من همچنان روی قولم هستم و فکر می کنم این تیم پیروز خواهد شد. تمام تلاششان این است که سپاهان قهرمان شود. با این حال پرسپولیس هم مدعی است و شانس قهرمانی دارد.

اما راستش را بخواهید سپاهان تیم خوبی است و نتایج بسیار خوبی هم کسب کرده است.

من نگفتم سپاهان تیم بدی است، فقط می گویم آنها می خواهند این تیم قهرمان شود. برای بردن یک تیم نباید به آنها کمک کرد. آنها می توانند رقبا را تضعیف کنند یا شرایطی را برای تیمی که می خواهند شکست دهند ایجاد کنند. ببینید این فصل چند داور مقابل پرسپولیس بودند و چند پنالتی برای ما از دست دادند.

دربی پیش رو را چگونه می بینید؟

فکر می کنم یکی از حساس ترین دربی های چند سال اخیر را پیش رو داریم. بازی خوبی خواهد بود زیرا دو تیم برای برد می آیند و تساوی به نفع هیچ یک از تیم ها نخواهد بود. امیدوارم پرسپولیس مثل بازی قبل فوتبال هجومی به نمایش بگذارد و بتواند دربی را برد و به قله صعود کند. به نظر من پرسپولیس بازیکنان دربی بیشتری دارد و بازیکنان ما نسبت به بازیکنان حریف تجربه بیشتری دارند. استقلال هم تیم خوبی است اما فکر می کنم پرسپولیس می برد.

اما استقلالی ها معتقدند با این شرایط تیمشان مطمئنا برنده دربی این روزها خواهد بود. حتی سرپرست این تیم هم گفته بود پرسپولیس را با 3 گل شکست می دهیم.

خب اشتباهشان این است که قبل از دربی کری خواندند و خودشان را برنده میدانند. این خبری نیست و نتیجه بازی در زمین مسابقه مشخص خواهد شد. مطمئن باشید این شعارهای استقلالی ها در روز دربی یقه خود را خواهد گرفت و شرایط به نفع ما خواهد بود. بازیکنان پرسپولیس باتجربه هستند و به این راحتی استقلالی را نمی خرند.

یعنی در سال هایی که در دربی بازی می کردی برای تیم حریف نخواندی؟

من اصلا این کار را نکرده ام. قبل از بازی هرگز کری نخوانده بودم زیرا می دانستم هرکسی در دربی کری خواند برای او بد خواهد بود. بعد از مسابقه تیم برنده و بازیکنانش حق دارند شعار بدهند و این یک امر طبیعی است.

به نظر شما ستاره دربی چه کسی خواهد بود؟

فکر می کنم محمد عمری در صورت آمادگی برای بازی می تواند بسیار موثر باشد و او را ستاره دربی خطاب کند. به جز عمری، علیرضا بیرانوند و ترابی می توانند کمک زیادی به تیم کنند و تاثیرگذار باشند.

شایعات زیادی درباره دیدار استقلال و هواداران به گوش می رسید و پرسپولیسی ها احساس می کردند که برخی از بازیکنان هواداران کم کاری کرده اند. به عنوان یک فوتبالیست، چه برداشتی از این موضوع دارید؟

ببینید، من نمی خواهم کسی را مقصر بدانم و چیزی بگویم که حاشیه ای باشد. من تمام بازی را دیدم و عملکرد برخی از هواداران غیرمنتظره و مشکوک بود. فکر می کنم اعضای کمیسیون اخلاق و انضباط باید وارد شوند و در صورت وجود مشکل به این مسائل رسیدگی کنند.

همانطور که اعلام شد استقلال از لیگ قهرمانان حذف شد اما بازیکنان و مدیران این تیم معتقد بودند دولت و وزارت ورزش به پرسپولیس کمک کرده اند و باید به آنها هم کمک کرد. در این مورد چه خواهید گفت؟

دقیقا چه کمکی به پرسپولیس شد؟ این افراد مسئولیت معلولیت خود را بر عهده نمی گیرند و می خواهند پرسپولیس را همدست خود کنند. خدا را شکر همانطور که اعلام کردند پرسپولیس مشکل خاصی ندارد و می تواند در بازی های آسیایی شرکت کند. چند وقت پیش دیدم که استقلالی ها مدام نام پرسپولیس را می گفتند. هر چه فکر می کردم متوجه این موضوع نشدم، اما بهتر است وقتی درباره باشگاه بزرگ پرسپولیس صحبت می کنند مراقب باشید. آقای استقلالی بابت پول استراماچونی 3 بار از دولت پول گرفتند اما هنوز طلبکار هستند. تمام دولت و وزارت ورزش برای مطالبه گری استراماهونی در خدمت این باشگاه هستند. چه ربطی به پرسپولیس دارد که پول می گیرند اما بدهی خود را نمی دهند؟ خدا را شکر در تلویزیون همه چیز روشن شد و آقای قربان زاده واقعیت ها را روشن کردند. وگرنه هنوز مدیون دنیا و آدم بودند. آیا کسی به پرسپولیس کمک کرد تا برونکو را پرداخت کند؟ از دست برانکو فرار کردند، پولی به او ندادند و پنجره پرسپولیس را بستند. هیچکس حرفی نزد و آب تکان نخورد. مگر پنجره پرسپولیس به خاطر پول بسته نشد؟ استقلالی ها بهتر است به فکر خودشان باشند و نام پرسپولیس را به زبان نیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید