هشدار وزارت بهداشت: اگر بیمارستانی در تاریخ 02.02.02 خارج از هنجار سزارین انجام دهد، سطح اعتبار آن یک سطح کاهش می یابد و خسارت چند میلیاردی به دنبال دارد.

هشدار وزارت بهداشت: اگر بیمارستانی در تاریخ 02.02.02 خارج از هنجار سزارین انجام دهد، سطح اعتبار آن یک سطح کاهش می یابد و خسارت چند میلیاردی به دنبال دارد.

مدیرکل مرکز پایش و اعتبار بخشی امور پزشکی وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به عوارض و خطرات احتمالی زایمان های ویژه و تقویمی برای مادر و نوزاد گفت: انجام زایمان های تقویمی اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی است. “

سلمان حیدری درباره اولتیماتوم وزارت بهداشت به بیمارستان ها برای سزارین تقویمی در تاریخ 02.02.02 گفت: زیرا در سزارین تقویمی زایمان غیرطبیعی انجام می شود و مشکلی است که سلامت نوزاد و حتی گاهی اوقات سلامت مادر را تحت تاثیر قرار می دهد. مخاطره آمیز است و می تواند به سلامت مادر و کودک آسیب برساند و از طرفی زمان کافی برای بلوغ کامل جنین را نمی دهد، اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی است. از طرفی این زایمان ها معمولا با سزارین انجام می شود که با برنامه های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت مغایرت دارد و یکسری تخلفات در این زمینه مجاز است.

وی افزود: برهمین اساس وزارت بهداشت بارها نسبت به این مشکل هشدار داده و دستورالعملی برای جلوگیری از این اقدام به معاونت های علوم پزشکی کشور صادر کرده است. در نظارت نیز به این موضوع پرداخته شده است و اگر ببینیم مرکزی در تاریخ خاصی خارج از محدوده طبیعی اقدام به سزارین کرده است، تذکر داده می شود و در صورت تکرار، سطح اعتبار این مراکز بررسی می شود و رتبه کاهش می یابد آنها اعتبار خواهند داشت. به طور معمول یک درجه از نمره اعتبارسنجی مراکز متخلف کاهش می یابد که با توجه به درآمدها و هزینه های میلیاردی بیمارستان، همین کاهش یک نمره می تواند با توجه به میزان درآمد و هزینه های یک مرکز چندین میلیارد ضرر داشته باشد. وجود دارد

حیدری با بیان اینکه وزارت بهداشت به صورت جدی بر موضوع ولادت های تقویمی نظارت دارد، گفت: پس از سپری شدن یک تاریخ تقویمی مشخص مانند 1402/02/02، قطعا نظارت های غیرمنتظره توسط مراکز مختلف درمانی انجام می شود. تا بتوانیم قانون لازم را اعمال کنیم. ضمن اینکه برخورد با پزشکان خاطی در محدوده نظام پزشکی تعریف شده است، معمولاً پزشکان متخلف در این حوزه را به سازمان نظام پزشکی ارجاع می دهیم تا در کمیته انضباطی سازمان نظام پزشکی اقدامات لازم انجام شود. سیستم.

مدیرکل مرکز پایش و اعتباربخشی امور پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته به چند مرکز درمانی در خصوص عوارض احتمالی تولد به دلیل تخلف در ولادت های تقویمی تذکر دادیم، گفت: در سال گذشته به چندین مرکز درمانی هشدار دادیم. برای رشد و بلوغ کامل دستگاه تنفسی نوزاد، جنین باید تا آخرین روزهای در نظر گرفته شده علمی در شکم مادر باشد تا به بلوغ کامل دستگاه تنفسی برسد. یکی از شایع ترین عوارض زایمان زودرس به دلیل موعد مقرر نارسایی تنفسی است که در این صورت نوزاد باید به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شود، لوله گذاری شود و در عین حال از نظر وزن عوارضی برای نوزاد به همراه دارد. ضرر و غیره وجود دارد. در عین حال با بروز این عوارض احتمال مرگ نیز افزایش می یابد.

حیدری تاکید کرد: این اقدام می تواند تبعات زیادی برای خود مادر داشته باشد. زایمان طبیعی هم برای مادر و هم برای نوزاد مفید است، اما وقتی سزارین اجباری شود، آسایش زایمان های بعدی را مختل می کند و می تواند منجر به عفونت محل یا عوارض دیگری شود.

دیدگاهتان را بنویسید