خسارت چند هزار میلیاردی سرمازدگی به محصولات کشاورزی یزد


ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822978

ملک زاده گفت: استاندار جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داشت و خواستار تسهیلات از جمله تسهیلات رایگان برای کشاورزان استان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ، محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا گفت: سرمازدگی در اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال بیشتر محصولات زراعی و باغی استان را تحت تاثیر قرار داد، به طوری که در اکثر نقاط باغداری و محصولات کشاورزی استان صددرصد خسارت دیده است.

وی افزود: بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارت محصولات باغی و زراعی در استان بیش از 5 هزار و 200 میلیارد تن برآورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در همین مدت دو بار از مناطق کشاورزی مهریز، مروست، خاتم، ابرکوه و تفت بازدید کردیم که یکی از آنها عضو هیئت مدیره صندوق توسعه بیمه کشاورزی بود. خسارت صد در صد مورد تایید کشاورزان سوارکار.

ملک زاده گفت: اقدامات مختلفی برای حمایت از کشاورزان انجام شده است از جمله اینکه استاندار در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور دیدار و درخواست تسهیلات از جمله کمک بلاعوض به کشاورزان استان کرد.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات حمایتی کشاورزان بحث تعویق تسهیلات قبلی آنهاست که یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که استاندار از سوی معاون اول رئیس جمهور پیگیر آن بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: همچنین در نشستی با معاون عمرانی با رئیس سازمان مدیریت بحران استان به تشریح مشکلات کشاورزان و باغداران استان یزد پرداختیم و بر لزوم حمایت تاکید شد. به کشاورزان روستا.”

ملک زاده گفت: همچنین جلسه ای در استان با اعضای ستاد مدیریت بحران استان داشتیم و مقرر شد همه دستگاه ها از هر ظرفیتی برای حمایت از کشاورزان و توانمندسازی کشاورزان و باغداران استفاده کنند.

وی تاکید کرد: البته نباید اقدامات خود را در فعالیت های پس از حادثه خلاصه کنیم، بلکه مهم ترین کار، فعالیت های مربوط به پیش بینی و پیشگیری از حوادث است و قطعا می توان تدابیری برای کاهش خسارت اندیشید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: اینکه در بسیاری از حوزه ها شاهد خسارت 100 درصدی هستیم نشان می دهد که اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات انجام نشده است.

ملک زاده یادآور شد: این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که به این نکته توجه کنیم که در برخی از مناطق استان یزد مانند شهرستان های خاتم و مروس، بیشتر مردم از راه کشاورزی امرار معاش می کنند و اینطور نیست که مثلاً در استان یزد زندگی کنند. آنها در کنار مشاغل دیگر کشاورزی دارند.»

وی ادامه داد: بنابراین در چنین شرایطی که کشاورز محصول خود را به طور کامل از دست می دهد با مشکلات زیادی مواجه می شود و در اینجا اهمیت پیشگیری بیشتر نمایان می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید