خسارت 600 میلیاردی سیل در مدارس استان یزد / 77 مدرسه خسارت دید


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891142

کاظمی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان یزد از خسارت بالغ بر 600 میلیارد ریال به 77 مدرسه در استان یزد بر اثر سیل اخیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن کاظمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا درباره خسارت سیل به مدارس استان یزد گفت: سیل در مجموع به ۷۷ مدرسه در شهر یزد و سایر شهرستان های استان یزد خسارت وارد کرد. .

وی ادامه داد: خطر ریزش دیوار سفالی مدرسه، نشت آب باران از پشت بام به داخل کلاس، انتقال آب اطراف به موتورخانه و سایر قسمت های مدرسه، جلسات متوالی پس از بارندگی، سیم کشی شدید مدرسه، آبگرفتگی مساحت و بالعکس سقف، سست شدن ستون ها و دیوارهای مدرسه به دلیل قدیمی بودن از جمله آسیب هایی است که به این مدارس وارد شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد سیل را خسارات بیشتری به مدارس یزد رساند و گفت: 41 مدرسه در شهر یزد، 9 مدرسه در مروست، 9 مدرسه در شهر حاتم، 7 مدرسه در شهر یزد. شهر تفت و مدرسه 8 شهرک ابرکو بر اثر سیل آسیب دیده است.

وی در خصوص نوسازی مدارس آسیب دیده ادامه داد: فهرست این مدارس و اولویت بندی مرمت آنها تهیه و به سازمان های مربوطه از جمله سازمان برنامه ریزی، سازمان مرکزی و بنیاد برکت ارسال شده است تا اعتبار لازم تامین شود. به آنها عمل می شود.

کاظمی با بیان اینکه در صورت ارسال زودهنگام بودجه تخصیص یافته عملیات اجرایی با هماهنگی آموزش و پرورش و آموزش و پرورش آغاز می شود، یادآور شد: پس از وقوع سیل بلافاصله در تمامی شهرستان های استان بازرسی و بازدید از مدارس آسیب دیده انجام شد. و با خواست خداوند با اعتبارات دولتی و خیریه مدارس آسیب دیده استان در مهرماه آماده بهره برداری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید