ادامه اقدامات برای جبران خسارت سیل زدگان یزد/اعلام برآورد خسارت به وزارت کشور


ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893154

نادریان زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: ارزیابی خسارت منازل آسیب دیده سیل در استان به وزارت کشور ارسال شده و پس از تصویب در شورای دولت، عملیات بازسازی ساختمان ها انجام شده است. خانه های آسیب دیده آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نادریان زاده در گفتگو با یزدرسا گفت: 4 هزار و 200 واحد مسکونی در استان بر اثر سیل آسیب دیدند که بیشترین میزان خسارت با 3 هزار و 200 واحد مربوط به شهر یزد بوده است.

وی افزود: بیش از 3600 نفر در سامانه اعلام خسارت ویژه یزدی ها ثبت نام کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سامانه ای طراحی شده است که آسیب دیدگان می توانند برای ارزیابی خسارت سیل با شماره 1 به شماره 10006111 پیامک کنند و بلافاصله لینک ثبت نام را دریافت کنند و تیم های ارزیاب بنیاد مسکن در مناطق حضور یافته و خسارت وارده را ارزیابی می کنند.

نادریان زاده گفت: پس از ارزیابی، پیامکی برای تشکیل پرونده برای حادثه دیدگان ارسال می شود و مرحله به مرحله به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دعوت می شوند.

نادریان زاده با اشاره به ارزیابی خسارت افزود: پس از تصویب در شورای دولت اعتبار و میزان تسهیلات مشخص می شود.

وی بیان کرد: ارزیابی خسارت به وزارت کشور ارسال می شود و کار مرمت با پیگیری بنیاد مسکن کشور پس از تصویب شورای دولت مبنی بر تامین اعتبار و ابلاغ به استان آغاز می شود.

نادریان زاده گفت: روال کار به این صورت است که مبلغی در قالب تسهیلات اعتباری رایگان به تفکیک مناطق شهری و روستایی برای تعمیر و ساخت و ساز داده می شود و آسیب دیدگان برای دریافت تسهیلات و مبالغ بلاعوض به بانک مراجعه می کنند. برای شروع بازسازی خانه ها به حساب واریز می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: افرادی که تاکنون برای دریافت خسارت ثبت نام نکرده اند با ستاد احیای مناطق سیل زده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد واقع در بلوار 17 شهریور تماس بگیرند. ابتدای 52 متری امامشهر.

نادریان زاده در خصوص ساخت بلوک های آسیب دیده افزود: در جریان سیل و خسارت منازل، ارزیابی توسط کارشناسان بنیاد مسکن استان انجام شد.

نادریان زاده با اشاره به خسارات ناشی از سیل در شهرستان ها ادامه داد: پس از وقوع حادثه و ارزیابی واحدهای خسارت دیده، میزان خسارت سیل در شهرستان ها کمتر از مرکز استان است.

وی با اشاره به شکاف شهر و روستا افزود: نیروهای بنیاد مسکن در قالب تیم های ارزیاب آماده و سازماندهی شده ظرف یک هفته ارزیابی واحدهای آسیب دیده را انجام دادند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد گفت: در شهر یزد با توجه به میزان خسارت وارده به پنج منطقه شهرداری تقسیم شد و ارزیابی بافت تاریخی واحدها به کارشناسان محول شد. از اداره میراث فرهنگی و مابقی مناطق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد و ارزیابی تعیین و در قالب تیم های کارشناسی به مناطق ارسال شد.

وی ادامه داد: فعالیت تیم ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن استان در مدت 16 روز در یزد به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید