خسارت سیل و تگرگ به ۲۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در تاهت و شمیل/ بخشی از خسارت با استفاده از امکانات و کمک های دولتی جبران می شود.

ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798608

استاندار هرمزگان پس از بازدید از مناطق مختلف شهرستان های شمیل و تخت، اعلام کرد؛

دوستی گفت: بخشی از خسارت وارده به کشاورزان و باغداران با استفاده از تسهیلات و کمک های دولتی جبران می شود تا مردم به عنوان محرک های اصلی تولید در بخش کشاورزی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی محمد عاشوری و احمد مرادی نماینده مردم حوزه انتخابیه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و تعدادی از روستاهای شهرستان شمیل و تات عازم شد. دیگران و مدیران شهری

استاندار هرمزگان اولین مقصد بازدیدهای امروز به روستای سرهنگی از توابع شمیل بندرعباس رفت و به مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان دستور داد تا اصلاح شبکه برق این منطقه را در اولویت قرار دهد.

در بخشی دیگر از این سفر، فرماندار ضمن بازدید از مرکز بخشداری شمیل ضمن گفتگو با اعضای شورای اسلامی، دستور امکان سنجی برای احداث پل در منطقه و آسفالت سه کیلومتری ورودی روستا به مسکن آپارتمان و اداره کل را صادر کرد. از بزرگراه ها ردیابی شود.

دوستی سپس به روستای زهوکی ولسوالی بات عباس تهت نیز رفت و از باغ ها و مزارع آسیب دیده از سیل و تگرگ بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در حاشیه بازدیدهای امروز خود با بیان اینکه تگرگ در برخی مناطق علاوه بر سیلاب در مجموع 2700 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در شمیل و تات را به همراه داشته است، گفت:

وی افزود: اراضی زراعی و باغی در برخی مناطق 100 درصد تخریب شده و با توجه به خسارت احتمالی تاخیر دو ساله در برداشت وجود دارد.

استاندار هرمزگان گفت: بررسی های کارشناسی و ارزیابی خسارت منجر به ارائه راهکارهایی شده است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از امکانات و کمک های دولتی بخشی از خسارت ها را جبران کنیم و مردم به عنوان محرک های اصلی تولید در حوزه کشاورزی به فعالیت خود ادامه دهند. بخش.”

بازدید از سد شمیل و نیان، پل جاماش و بزرگترین بند تغذیه مصنوعی هرمزگان در قطعه تات، از دیگر برنامه های امروز بازدید استاندار هرمزگان از قطعه تخت و شمیل بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید