تلاش می شود با اعطای اعتبار نیاز رودخانه تامین شود/ سیل به 1877 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی رودخانه خسارت وارد کرده است.

زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798376

وزیر کشور با حضور در جلسه فوق العاده بحران در رودان:

وزیر کشور گفت: نیازهای رودان به ویژه در بخش ساختمانی با تخصیص اعتبارات مورد نیاز اولویت‌بندی می‌شود تا بتوان این گونه بحران‌ها را در این شهرستان به بهترین نحو مدیریت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; جلسه فوق العاده پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران در رودان با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، نماینده شرق هرمزگان، استاندار هرمزگان و امام جمعه برگزار شد. رودخانه در اتاق جلسات فرمانداری در تشریح تهدیدات سیل و خسارات وارده به شهرستان پس از سیل تشریح شد و نمایندگان شوراهای اسلامی بخش مرکزی، رودخانه، بیکا و جگین نیز مشکلات مناطق خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند.

5a513c0d eda8 4553 8e5d 938652ac5967 خبر خاکستری

احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده در بحث مدیریت سیلاب در رودان گفت: هدایت و تخلیه آب رودان کار خوبی بود که با تلاش ستاد مدیریت بحران های این شهرستان میسر شد.

وی با اشاره به نیازهای مطرح شده در بحث مدیریت بحران در شهرستان رودان، افزود: تلاش می شود با تخصیص اعتبارات لازم این نیازها به ویژه در حوزه عمرانی برطرف شود.

واحدی همچنین به نیاز به ماشین آلات در شهرستان رودان اشاره کرد و گفت: این امر نیز در اولویت مدیریت این گونه بحران ها در این شهرستان به بهترین نحو خواهد بود.

وی خواستار تسریع در ارزیابی آسیب ها، نیازها و مشکلات شد و ابراز امیدواری کرد که این نیازها در کوتاه مدت برآورده شود.

وزیر کشور همدلی و وحدت را مهمترین رکن در مدیریت بحران دانست و خاطرنشان کرد: قطعاً می توانیم با بحران مقابله و مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مطالبات مطرح شده در این جلسه گفت: ساخت پل و لایروبی رودخانه ها از مهمترین مواردی است که باید برنامه ریزی و به سرعت انجام شود که برای پیشگیری از حوادث بسیار مهم خواهد بود.

واحدی افزود: همه ما باید وظیفه خود را برای جبران رنج سیل زدگان به ویژه کشاورزانی که زحمت کشیدند اما متحمل خسارت شدند، انجام دهیم.

dbdc5510 5b56 43fc af1b 3ad1a03a819b خبر خاکستری

خسارت به 1877 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی رودان

فرماندار رودان در جلسه فوق العاده بحران این شهرستان گفت: پس از وقوع سیل در شهرستان رودان 50 محور ارتباطی اصلی و فرعی مسدود شد اما هم اکنون تنها یک محور مسدود است و تا فردا بازگشایی می شود.

مصطفی گلمپور افزود: علاوه بر این از مجموع 37 روستایی که بر اثر سیل قطع شد، در حال حاضر تنها سه روستا بدون برق هستند و اقدامات لازم برای اتصال این سه روستا به شبکه برق در حال انجام است.

وی تصریح کرد: سیل 700 واحد مسکونی، تخریب 130 واحد مسکونی، خسارت به یک هزار و 877 هکتار از اراضی زراعی و باغی و پنج کیلومتر آبگرفتگی سد از جمله خسارات سامانه سیل اخیر در شهرستان رودان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید