28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قم وظیفه تامین کالاهای مورد نیاز موکب های قم را بر عهده گرفت.


ساعت: 14:44
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892122

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از واگذاری 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قم خبر داد و گفت: 113 پلاک از 413 پلاک ثبتی کشاورزی تعیین تکلیف و سند صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار به مناسبت هفته دولت قم فردا تصریح کرد: بخش کشاورزی همواره در رشد اقتصادی کشور موثر بوده و این بخش برای دولت سیزدهم بسیار مهم است. مدیریت استان قم در طول 10 ماه گذشته با توجه به محدودیت های کشاورزی استان بسیار علمی و منطقی بوده است.

وی ادامه داد: تولیدات کشاورزی استان قم 800 هزار تن در سال است، برنامه آمیش سازمان جهاد کشاورزی را موظف می کند اراضی کشاورزی استان را که 104 هزار هکتار اراضی است حفظ کند و با افزایش مسائل آموزشی. ، این مقدار زمینی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت

وی تصریح کرد: با دانش افزایی و استفاده از تجربیات موفق بهره برداران نمونه حوزه کشاورزی قم، درصدد افزایش سطح کمی و کیفی محصولات غذایی تولیدی استان هستیم.

حاجی رضا افزود: جهاد کشاورزی استان در یک سال گذشته توانسته در زمینه تنظیم بازار از خود دفاع کند. قم یک کلان شهر است و محل تردد زائران و اقلام ضروری برای روزهای مختلف است و مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال گذشته سه فعالیت برای تنظیم بازار انجام شد که اولین فعالیت در زمینه عرضه کالاهای اساسی به عنوان گلوگاه و محصولات اساسی مانند گندم، شکر، روغن، برنج بود. مرغ و تخم مرغ و گوشت در طول سال و ایام خاصی از جمله روزهای آتی در نظر گرفته شد و برای موکب های کوم اجناس تهیه می کنیم.

وی تصریح کرد: فعالیت بعدی توزیع کالا از طریق شبکه امین شامل فروشگاه ها و مغازه های زنجیره ای در مناطق مختلف شهری و متولیان و مدیران بازارهای واجد شرایط بود تا کالاها به راحتی به دست مردم برسد و همچنین با اتاق اصناف و شامات و سازمان جریمه ها تعاملات خوبی انجام شده و شبکه توزیع امین در یک سال اخیر عملکرد خوبی داشته و مهمانداران نیز گواهینامه دریافت کرده اند.

حاجی رضا تصریح کرد: فعالیت بعدی در حوزه نظارت و بازرسی بود که دو قسمت برای بازرسی مردم محور و بازرسی محصول تعیین شد و در حوزه بازرسی تعامل خوبی با تعزیرات حکومتی و سازمان داریم. سومات و اصناف.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه استان قم به 120 منطقه تقسیم شده و فرمانداران بخشداری ها تخلفات را اطلاع رسانی می کنند، گفت: در حوزه بازرسی مردمی تخلفات نانوایی ها بسیار خوب انجام شد و در در سال گذشته 3517 مورد بازرسی انجام شده که 732 مورد تخلف ثبت شده است.

حاجی رضا با اشاره به تقویت فرآیند تولید در بخش کشاورزی قم افزود: توسعه باغات، توسعه کشاورزی، توسعه بهره وری دام و طیور، توسعه صنایع از جمله اتفاقات سال گذشته بود. .

وی گفت: در بخش حمایت اعتباری اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد و در سال 1398 وام ملک ساختمانی 23 میلیارد تومان بود اما در سال 1400 مبلغ 69 میلیارد تومان جذب شد که 280 درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سال گذشته 400 میلیارد تومان وجوه بانکی در اختیار بخش کشاورزی استان قرار گرفت.

حاجی رضا با اشاره به اینکه اجاره زمین همواره یکی از دغدغه های جمهوری اسلامی بوده است، گفت: از 104 هزار هکتار زمین کشاورزی قم که شامل 413 قطعه می شود، 113 قطعه یعنی. 28 هزار هکتار تخصیص و برای صدور سند ارسال شده است.

وی در پایان از کار 37 طرح کشاورزی در بخش های مختلف با حضور مسئولان کشوری و استانی در قم در هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 943 میلیون ریال افتتاح می شود و زمینه اشتغال مستقیم برای مردم را فراهم می کند. 213 روح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید